۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۴۱۸۷

سوگواره «احلی من العسل» در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

همزمان با ششم ماه محرم؛ سوگواره «احلی من العسل» با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی در قالب هیأت عظیم نوجوانان عاشورایی برگزار می شود.
احلی من العسل

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برنامه‌های ماه محرم در مدارس استان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین به اجرای ویژه برنامه های محرم با رویکرد ایجاد ساز و کارهای ترویج ولایت، تولی و تبری و تقویت روحیه عاشورایی در قالب هیات های مذهبی دانش آموزی تأکید شده است.

وی از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان استان آذربایجان شرقی در راستای لبیک به پیام نوجوان شهید عاشورا، فردا مقارن با ششم ماه محرم در قالب هیأت عظیم نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» عزاداری خواهند کرد.

علمی ادامه داد: 1200 هیأت مذهبی دانش آموزی در مدارس استان فردا به صورت هماهنگ در تبریز و دیگر شهرستان های استان شور و شعور حسینی و معنوی خود را به نمایش خواهند گذاشت، این سوگواره در تبریز با محوریت شهدای دانش آموز و با حضور 4 هزار دانش آموز پسر نواحی مختلف در مصلای اعظم امام خمینی(ره)  برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف برگزاری این سوگواره مذهبی است، گفت: واقعه جانسوز عاشورا برای تمامی اقشا جامعه درس‌هایی برای عبرت دارد که بایستی با مطالعه دقیق تاریخ اسلام نسبت به عاقبت جبهه حق و باطل در سال 61 هجری تعمق داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نظام آموزشی کشور تعلیم و تربیت را به صورت توأم در کنار یکدیگر می داند، افزود: فراگیری علوم مختلف بدون بهره‌مندی از معرفت دینی و اخلاق اسلامی راه به جایی نخواهد برد، از این‌رو با برگزاری چنین برنامه‌هایی در مناسبت‌های مختلف به دنبال انتقال فرهنگ دینی و شیعی به نسل آینده‌ساز جامعه داریم.

علمی در پایان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) را الگویی ارزشمند برای نسل جوان جامعه دانست و گفت: آن حضرت در پاسخ به ندای ولی خود با عبارت «الموت احلی من العسل» به جهانیان ثابت کرد که دفاع از حقانیت دین محدود به سن و سال نیست؛ جناب قاسم(ع) برای همیشه تاریخ درس ادب، وفا و ولایت‌مداری به بشریت آموخته است./303/935/ب1

ارسال نظرات