۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۴۱۹۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عادی سازی نگاه به نامحرم و صحنه های مستهجن دسیسه شیطانی دشمنان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان با گسترش صحنه های مستهجن به دنبال عادی سازی نگاه به نامحرم هستند، گفت: ماهواره حتی در منزل متدینین هم متاسفانه یافت می شود و بعضا حتی یک فرد متدین هم در گوشی خود صحنه های مستهجنی ذخیره کرده است که افزون بر معصیت خود، با ارسال به چندین نفر آنها را به گناه می کشاند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)  به تبیین علل تلاش دشمنان و شیاطین برای عادی سازی نگاه به نامحرم و صحنه های مستهجن پرداخت و اظهار داشت: از نظر شرعی و بر اساس آیات و روایات و فتوای صریح مراجع اگر حجاب نامحرم کامل نباشد نگاه به او حرام است و اگر حجابش کامل باشد با ریبه نگاه کردن حرام است و در آیات قرآن به این مسأله امر شده است.

وی افزود: نگاه به نامحرم در دین اسلام از مسائل مهمی است که عدم رعایت آن ایمان و معنویت را از انسان می گیرد و فرد از عبادات خود لذت نمی برد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه پرداخت به واجبات و مستحبات دین قلب انسان را نورانی می کند اما با این شرط که از محرمات به ویژه نگاه به نامحرم پرهیز شود، گفت: امام علی(ع) چشم پوشی از محرمات را ویژگی انسان متقی می دانند.

جت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه دشمنان با گسترش صحنه های مستهجن به دنبال عادی سازی نگاه به نامحرم هستند، گفت: ماهواره که حتی در منزل متدینین هم متاسفانه یافت می شود وبعضا حتی یک فرد متدین هم در گوشی خود صحنه های مستهجنی ذخیره کرده است و به بیست سی نفر دیگر هم می فرستند تا آنها هم نگاه کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: چنین افرادی سخن شیطان را برای خود میزان و معیار قرار داده اند، اینکه غرب در سایتهای خود و شبکه های ماهواره ای تا این حد بی دینی و بی بند و باری را تبلیغ می کنند یعنی دشمن ما و شیطان هستند و متاسفانه برخی از افراد شریک شیطان می شوند کسی که صحنه های فاسدی را هم خود نگاه می کند و هم به اطرافیان و دوستان می فرستد در اصل شیطان را یاری می کند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این مسأله گسترش یابد تا شیوع آن قباحت اش را از چشم ما بیاندازد که این عمل با دستور و فرمان الهی مخالفت کردن و خود را به آتش انداختن است، نباید ما را به حالتی وا دارند که عبادت در وجود ما هیچ اثری نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه هر کس چشم خود را از حرام پر کند خدای متعال بر اساس روایات چشم او را از آتش پر می کند، ادامه داد: اینکه خدای متعال برای نگاه به نامحرم و پر کردن چشم از حرام عذاب سختی را تعین می کند نشان از تاثیر بسیار منفی این عمل در قلب و زندگی انسان است.

کتمان حقیقت دین علل دشمنی مسلمانان با امام حسین(ع) بود
استاد حوزه و دانشگاه به بررسی علل اتحاد امت اسلامی در قتل ذریه پاک رسول الله(ص) پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده بودند که هر آنچه در امتهای پیشین رخ داده است در امت من هم رخ می دهد.

وی با اشاره به وقوع تحریفها و جنایتهای مختلف در دیگر ادیان، افزود: بر اساس کلام الهی امتهای پیشین برخی از حقایق و سخنان الهی و آیات و نشانه های روشنی که خدای متعال نازل فرموده بود را پنهان کردند و مورد لعن خدا و همه لعنت کنندگان قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) در نخستین اقدام نقل و کتابت حدیث را منع کردند، در حالی که دین ما برای رسیدن به معرفت و شناخت از دین دو منبع دارد سنت و احادیث پیامبر(ص) و قرآن کریم، اگر سخنان پیامبر را کنار بگذاریم چیزی از مسلمانی نمی ماند چون قرآن کریم کلیات را بیان فرموده و تعریف جزئیات و تبیین آیات الهی را بر عهده پیامبر(ص) گذاشته است.

امام جمعه ارومیه افزود: به بهانه خلط سخنان پیامبر(ص) با آیات قرآن کریم منع حدیث کردند در حالی که قرآن کریم کاملا ثبت شده و حفاظت آن بر عهده خدا بوده و رجوع به سخن پیامبر نیز از فرامین الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در این عصر هم ادعا می کنند که قرآن برای آنها کافی است در حالی که از قرآن نمی توان بسیاری از احکام دین را استخراج کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: تا زمان خلافت عمر بن عبد العزیز منع حدیث کردند ولی او در عرض دو سال حکومت، دو کار بسیار مهم کرد یکی لغو صب امام علی(ع) در منابر و دیگری رفع منع نقل و ثبت حدیث پیامبر اسلام(ص).

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی کتمان حقایق را از علل دشمنی با امام حسین(ع) و به شهادت رساندن ایشان عنوان و اضافه کرد:  شیعه و اهل سنت در کتابهای خود آورده اند که در زمان خلفا سخنان پیامبر(ص) همه را جمع کرده و آتش زدند، در چنین شرایطی طبیعی است که کسی را که در آغوش پیامبر بزرگ شده و جگر گوشه ایشان است این چنین مظلومانه به شهادت برسانند و مخالفان او هنگام هجوم آوردن به ایشان به یکدیگر بشارت بودن در سنگر حق را دهند و الان هم دواعش نام فرزندان خود را شمر و ابن زیاد و یزید و... می گذارند چون می خواهند سنت آنها را در دشمنی با اهل بیت(ع) زنده کنند.

وی به تلألو و درخشش ایمان یاران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا اشاره و اضافه کرد: مردان و زنان حاضر در عرصه کربلا جملگی در عشق، ایمان، بصیرت و فهم از وجه بسیار بالایی برخوردار بوده و بهترین انسانهای عصر خود بوده و در اوج ادب و ایمان حاضر به فدا کردن جان و هستی خود در طریق حق و ولایت بودند./201/936/ب1

ارسال نظرات