۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۲۰۴
کارشناس مسائل مذهبی:

دشمن به دنبال تغییر باور مادران است

ارشناس مسائل مذهبی به برخی از توطئه های دشمن برای تغییر رویکرد زنان در محیط خانواده اشاره کرد و گفت: دانشمندان غربی به ویژه کشورهایی که به دنبال نابودی مکتب اسلام هستند طی کنفرانس های متعدد، به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهید اسلام را نابود کنید باید مادر خانواده را نشانه بروید چون کلید تربیت فرزند به دست مادر است.
حجت الاسلام پورموسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سیدحسن پورموسوی کارشناس مسائل مذهبی، امروز در مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی که همزمان با سراسر جهان در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد نیز برگزار شد، گفت: حضور در چنین گردهمایی هایی که مادران نقش اصلی را دارند، نشان دهنده امر مهم تربیت فرزندان است.

وی که جلسه را با تلاوت آیات ابتدایی سوره قیامت آغاز کرد، درباره پیام های برگزاری این همایش افزود: می خواهیم از یک طرف کمال انزجار و نفرت را نسبت به یزیدیان دوران امام حسین و امروز نسبت به یزدیان زمان و کودک کشان جهان نشان دهیم و از سوی دیگر کمال مهر و محبت نسبت به اهل بیت که این محبت واقعی تنها در سایه مطالعه و معرفت نسبت به زندگی و سیره ائمه به دست خواهد آمد، مهمترین پیام های این همایش است.

حجت الاسلام پورموسوی یکی از الگوی اسلامی برای تربیت فرزند را الگوی عاشورایی بیان کرد و گفت: برای رسیدن به تربیت عاشورایی بهترین الگو قیام امام حسین و اهداف این قیام است که الگو مدل ما هستند این دانشگاه خودسازی امام حسین درس هایی را بیاموزیم که امام خمینی فرمود، از دامن زن مرد به معراج می رود که نشان بی مانند مادران در تربیت فرزند را نشان می دهد.

وی در ادامه برخی از آسیب هایی که امروز وارد خانواده ها است را برشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی جای تأسف است که مادرانی که با وجود داشتن مدرک تحصیلی و بدون داشتن دغدغه مالی اصرار برای کار کردن در خارج منزل هستند و از مسؤولیت خطیر مادری به نحوی شانه خالی می کنند در حالی که خداوند مسؤولیت اول و آخر زن را سرپرستی نسل بشر قرار داده است.

دشمن به دنبال تغییر باور مادران در نقش اصلی آنها است

کارشناس مسائل مذهبی به برخی از توطئه های دشمن برای تغییر رویکرد زنان در محیط خانواده اشاره کرد و افزود: دانشمندان غربی به ویژه کشورهایی که به دنبال نابودی مکتب اسلام هستند طی کنفرانس های متعدد، به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهید اسلام را نابود کنید باید مادر خانواده را نشانه بروید چون کلید تربیت فرزند به دست مادر است.

وی در ادامه تصریح کرد: گسترش و ترویج بی‌بند و باری و به دنبال آن بدحجابی و بی عفتی زنان دیگر طرح دشمنان است که در جوامع اسلامی شایع کنند چون نقش مادران را در طول 8 سال دفاع مقدس و هم چنین در مدافعان حرم به خوبی دیده اند.

زنده به گور کردن فرزندان در عصر جدید، نابود کردن فطرت پاک آنها است

حجت الاسلام پورموسوی با بیان آیه «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» و زنده به گور کردن فرزندان با اشاره به تحولات امروز جوامع صنعتی بیان داشت: زنده به گور کردن فرزندان تنها مخصوص دوران جاهلیت نیست و در این دنیای مدرن و دهکده جهانی گریبان بسیاری از والدین را گرفته است و کشتن فرزند در این عصر به معنای نابود کردن عقیده و فطرت پاک کودکان زیر خوارها خاک است.

وی درباره ارزش کار تربیت فرزند نیز افزود: امام صادق در روایتی در تعبیر آیه «اَحیا النَّاسَ جمیعاً» فرمودند اگر یک نفر را هدایت کنیم گویی همه مردم را هدایت کرده ایم و این تعبیر ارزش بالای تربیت فرزند را به خوبی نشان می دهد که تربیت یک فرزند صالح جامعه ای را اصلاح خواهد کرد.

کارشناس مسائل مذهبی درباره ابعاد تربیت عاشورایی خاطرنشان کرد: تربیت عاشورایی یعنی تجلی عرفان، اخلاق، در کنار حماسه، ما باید این گونه فرزندانی برای آینده جامعه تربیت کنیم که اگر امام حسین با خانواده اش به کربلا آمد که به عالم نشان دهد که دین اسلام دیانتش از سیاستش جدا نیست و سیاست ما عین دیانت ما است.

وی در ادامه تصریح کرد: تربیت فرزندانی حماسی به دور از بصیرت و اخلاق، داعش پرور است و اخلاق بدون بصیرت نیز نفعی برای اسلام ندارد، کربلا هم تجلی اخلاق و خودسازی است و هم تجلی حماسه و ایثار و فرزندان باید این گونه تربیت شوند.

لازم به ذکر است همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در یازدهمین سال برگزاری خود در 150 کشور جهان و 3500 نقطه کشور برگزار شد./202/1306/ب1

ارسال نظرات