۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۴۲۰۸
صبح امروز همزمان با سراسر جهان؛

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر شاه‌چراغ برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر جهان در نخستین جمعه ماه محرم که به‌عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نام‌گذاری شده در سومین حرم اهل‌بیت شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) از ساعت هشت صبح جمعه 16 مهرماه میزبان هزاران مادری بود که به همراه فرزندانشان در این همایش عظیم شرکت داشتند و برای حضرت علی‌اصغر (ع) شهید 6 ماهه کربلا عزاداری و نوحه‌سرایی کردند.

چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی امسال هم‌زمان با سه هزار و 800 نقطه ایران و 300 نقطه استان فارس، در 30 کشور جهان نیز برگزار شد.

برای مراسم معنوی امسال اتحادیه خیاطان و سری دوزی های شیراز و برخی از خانواده‌هایی که در این زمینه نذر داشتند بیش از 60 هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی آماده و بین شرکت‌کنندگان در همایش توزیع شد.

قرائت سراسری نذرنامه همایش، سخنرانی تربیتی برای کودکان، برپایی ایستگاه‌های پزشکی رایگان برای ارائه خدمات معاینه و مشاوره پزشکی مادر و کودک در حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و برخی از شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌هایی بود که در همایش امسال که با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم حال و هوای دیگری پیداکرده بود انجام شد.

این همایش هرساله به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی‌اصغر ( ع ) در نخستین جمعه ماه محرم باهدف حفظ شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان برگزار می‌شود./102/919/ب1

ارسال نظرات