۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۵۴۲۱۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

حل معضلات اقتصادی و معیشتی مهم‌‌ترین خواسته مردم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان اجرایی کشور تقاضا دارند که مسائل معیشتی و اقتصادی جامعه، عنوان مهم‌‌ترین مشکلاتی که در زندگی مردم وجود دارد را حل کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی امشب در گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان شهرضا که در تکیه انصارالحسین(ع) شهر شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار باشد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند، هیچ فرصتی بهتر از ایام تاسوعا و عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) وجود ندارد؛ ارزشهای انقلابی و دینی ما به هم پیوسته است و با توجه به این پیوستگی، ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای انتقال سیره حسینی و فرهنگ انقلابی به نسلهای بعد و تبیین برخی از اصول این معارف برای همه مردم است.

وی تصریح کرد: جامعه ما و نسلهای سوم و چهارم انقلاب نیاز دارند تا فرهنگ ایثار و شهادت را بیاموزند، آنها باید بدانند که پدران آنها و رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس چگونه و با چه اخلاص و ایمانی برای دفاع از همه ارزشهای دینی و انقلابی در جبهه‌ها حاضر شدند و اجازه ندادند تا دشمن آسیبی به کشور و انقلاب ما وارد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عزاداریهای ایام شهادت امام حسین(ع) در تمام جهان بی نظیر است، امام حسین(ع) با اقدام خود جهان را متحول کرد و به جهانیان ثابت کرد که شیعیان آن حضرت هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند به همین دلیل در طول تاریخ واقعه عاشورا سبب ایجاد تحولات بسیاری در جوامع مختلف شده است.

محمودی عنوان کرد: مردم با وجود مشکلات و مسائل مختلف از جمله معضلات اقتصادی و معیشتی که در زندگی آنها وجود دارد ایمان و اعتقاد خود را به مبانی دینی و اسلامی حفظ کرده و هر سال پرشورتر و باشکوهتر از سالهای قبل در عزاداریها شرکت می‌کنند؛ حضور جوانان در مجالس و محافل عزاداری از جمله نکات امید بخشی است که باید به آن توجه و از آن برای نشر معارف اسلامی و شیعه استفاده کنیم.

وی گفت: ایام محرم و صفر و در زمانی که هیئات مختلف عزاداری زمینه اجتماع بزرگ مردمی را فراهم می‌کنند، بهترین زمان برای حل معضلات شهرستان و مسائل اجتماعی است؛ مردم، در کشوری که هنوز راه شهادت و فرهنگ ایثارگری در آن وجود دارد و ذره‌ای از ارزشها و اعتقادات انقلابی و دینی عقب نشینی نشده، بهترین پشتوانه برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستن بنابراین باید در این ایام با تشریح و تبیین وضعیت موجود و نیازهای کشور برای مردم و با تکیه بر توان و توانمندی آنها، از وجود آنها برای حل این مشکلات استفاده کینم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در حال حاضر مسائل اجتماعی نظیر طلاق در کشور ما وجود دارد که می‌توان با تکیه بر پشتوانه غنی فرهنگی و اعتقادات راسخ دینی مردم این مشکلات را حل کنیم؛ اگر باورهای دینی در جامعه وجود داشته باشد و این باورها را تقویت کنیم و پایده های اعتقادی مردم تقویت شود، ناهنجاریهای اجتماعی نیز به مرور زمان از بین می‌رود.

محمودی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور ما در حوزه اشتغال و بیکاری، به ویژه بیکاری جوانان تحصیلکرده است، در این ایام که هیئات مذهبی با حضور همه اعضای آنها فعالیت می‌کنند، می‌توان زمینه حضور سرمایه گذاران بومی شهرستان که در دیگر مناطق حضور دارند را فراهم کرده و با دعوت از آنها عرصه‌های اشتغالزایی را ایجاد و گسترش داد؛ اگر مشکل بیکاری جوانان حل شود، بسیاری از ناهنجاریها و معضلات اجتماعی هم برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم سات برای حل مشکل بیکاری جوانان متحد شویم و با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، از تمامی امکانات موجود برای این منظور استفاده کنیم./202/868/ب1

ارسال نظرات