۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۴۵۴۲۲۳
کارشناس مذهبی:

روش تربیتی اهل بیت راهکار مقابله با انحراف فرزندان است

کارشناس مذهبی گفت: والدین برای تربیت فرزندانشان و برای جلوگیری از به انحراف رفتن آنها باید از روش تربیتی اهل بیت (ع) برای آموزش آنها استفاده کنند؛ چرا که این روش تربیتی فرزندان را به خدا و اهل بیت (ع) بیشتر نزدیک خواهد کرد و همین امر سبب کاهش انحراف در آنها می شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علا رفیعی، کارشناس مذهبی و امور دینی لحظاتی پیش در مسجد الزهرا(س) شهر اراک و به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع)، گفت: والدین برای تربیت فرزندانشان و برای جلوگیری از به انحراف رفتن آنها باید از روش و تربیتی اهل بیت (ع) برای آموزش آنها استفاده کنند؛ چرا که این روش تربیتی فرزندان را به خدا و اهل بیت (ع) بیشتر نزدیک خواهد کرد و همین امر سبب کاهش انحراف در آنها می شود.

وی افزود: تقوا پیشه کردن بنا بر فرمایش حضرت علی (ع) یعنی ترک گناه کردن و همین امر شناختن حق از باطل است که باید همه با پیروی کردن از منش و روش انبیا و اولیای الهی و با استفاده از کتاب قرآن و با تکیه بر عقل به این مهم دست یابیم و در مسیر حق حرکت کنیم.

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی با اشاره به اینکه حرکت در روش و منش اهل بیت (ع) خود به خود انسان را در مسیر حرکت حق قرار می دهد، تاکید کرد: شرکت در مجالس احیای دین، خواندن نماز اول وقت و عدم شرکت در مجالس گناه همه از جمله موارد تقوای الهی است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بعضی از والدین فکر می کنند فقط انتخاب اسمی از اسامی اهل بیت (ع) برای فرزندانشان یا شرکت یکروزه آنها در مجالس اباعبدالله (ع) برای اینکه آنها را در مسیر الهی قرار دهد کافی است، در حالی که اینگونه نیست و باید فرزندانمان را از همان دوران کودکی با روش و منش زندگی اهل بیت (ع) نیز آشنا کنیم.

کارشناس مذهبی گفت: یکی دیگر از عوامل تربیت صحیح کودک لقمه حلال است و والدینی که لقمه حلال را برای فرزندانشان رعایت کنند فرزندانی نورچشم خواهند داشت که مسیر حق را از باطل به آسانی تشخیص می دهند و کمتر دچار انحراف می شوند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا به امام سجاد (ع) فرمود: این افراد شکم هایشان با لقمه حرام پر شده است و به همین دلیل نیز دیگر دعا و نصیحت بر آنها کارساز نیست و آنها هیچ حرفی را نمی شنوند.

کارشناس امور دینی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) حتی در دوران بیماری نیز خودشان در را بر روی امیرمومنان (ع) باز می کردند، از این رو باید والدین با تاسی از زندگی این بزرگان بتوانند با رعایت احترام بین خود، فرزندانشان را با احترام متقابل آشنا کنند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: امروزه بعضی از والدین از عدم تربیت صحیح و یا بروز برخی از رفتارهای فرزندانشان ابراز نارضایتی می کنند، در حالی که اگر آنها از همان بدو تولد فرزندانشان را با زندگی و روش های اهل بیت (ع) آشنا می کردند و خود نیز در مسیر زندگی این بزرگان به درستی حرکت کرده و بسیاری از موارد را در زندگی رعایت می کردند الان با چنین مشکلاتی مواجه نبودند.

کارشناس امور دینی گفت: خانه داری و تربیت فرزندان شغل اصلی حضرت زهرا (س) بوده و این نشانگر این است که مادر بنیان تربیت کودکان را در خانه بر عهده دارد، در حالی که امروزه بعضی از مادران از اینکه بخواهند در مدارس فرزندانشان بگویند خانه دار هستند احساس شرم می کنند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: اهل بیت (ع) بهترین الگو برای زندگی صحیح و موفق هستند؛ از این رو همه ما باید با تاسی از این بزرگان بتوانیم فرزندانی در مسیر حق تربیت کنیم تا نور چشممان شوند نه اینکه از آنها در دوران جوانی و نوجوانی به لحاظ عدم تربیت صحیح گلایه مند شویم.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: تشخیص مسیر حق از باطل و حرکت کردن در مسیر اهل بیت (ع)، همچنین آشنایی کودکان از همان ابتدا با اهل بیت (ع) و روش های زندگی این بزرگان از جمله مواردی است که باید در زندگی برای تربیت فرزندانی سالم و صالح رعایت کنیم./202/842/ب1

ارسال نظرات