۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۲۶۸
آیت الله طه محمدی:

با توهین و بی احترامی کسی به اسلام متمایل نمی شود

امام جمعه همدان با انتقاد از رفتار برخی افراد که به اعتقادات دیگران بی احترامی می کنند، گفت: با فحش و توهین کسی مسلمان نمی شود و این امر سبب بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه می شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در جلسه نشست تبلیغی با مؤسسه سراج همدان با اشاره به جایگاه تبلیغ، اظهار داشت: اگر یک طلبه بخواهد در تبلیغ موفق باشد باید دقت های زیادی انجام دهد.

وی با اشاره به ضعف حوزه های علمیه در تربیت طلاب مستعد، اظهار داشت: تبلیغ رسالات الله بسیار دقیق و ظریف است و باید همه جوانب را در نظر داشت چرا که شیوه کار بسیار مهم است.

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که لباس رزم تبلیغی بر تن کرده است باید از در راه تبلیغ از هیچ کسی به غیر از خدا واهمه نداشته باشد، در این غیر این صورت باید برای مردم مزاج گویی کند.

وی با اشاره به جایگاه آموزش در حوزه تبلیغ، تصریح کرد: وعظ، ارشاد و مهربانی راهکار مهم در تبلیغ به شمار می رود و ما باید در همه راز و رمزها را به یک مبلغ جوان بیاموزیم وگرنه نقض غرض می شود.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: لباس نامتعارف برای مبلغان یک ابزار ضد تبلیغی است و در این زمینه اساتید حوزه باید در تربیت طلاب کوشا باشند و بدانند که با یک حدیث در هفته نکات اخلاقی منتقل نمی شود.

وی با بیان این که در زمینه اخلاق باید به بسیاری از دقائق توجه داشته باشیم، اظهار داشت: اخلاقی که به وسیله آن می خواهیم بسیاری از قله ها را فتح کنیم مجموعه ای از ظرافت ها است.

امام جمعه همدان رعایت ادب و نزاکت را در محیط های تبلیغی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ادب در جامعه تأثیر فراوان دارد و باید در مجالس ادب و متانت به مردم بیاموزیم.

وی با انتقاد از رفتار برخی افراد که به اعتقادات دیگران بی احترامی می کنند، گفت: با فحش و توهین کسی مسلمان نمی شود و حتی این امر سبب بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه می شود./979/202/ب2

 

 

 

ارسال نظرات