۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۴۴۳۶
کارشناس مسائل دینی:

قساوت قلب، اشک ریختن بر اهل بیت را از ما می گیرد

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که قساوت قلب اشک ریختن بر اهل بیت(ع) را از ما می گیرد، گفت: خیلی ها در دنیا اشک برای امام حسین(ع) ریختند اما در آخر در مقابل امام حسین(ع) خود ایستادند و به فکر منافع و مال خود بودند.
گريه ـ اشک ـ چشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام منصور غیاثی، کارشناس مسائل دینی امشب در مسجد طفلان مسلم، گفت: بهشت در دنیا برای کسی است که با شناخت بر امام حسین(ع) گریه کند.

وی افزود: اشک برای امام حسین(ع) مساوی با پاک شدن گناهان است، زیرا امام حسین(ع) زمانی که به وجود انسان، بیاید، در این صورت شیطان از او فرار می کند.

حجت الاسلام غیاثی با اشاره به این که بعضی از انسان ها نمی توانند در روضه های حسین(ع)، گریه کنند، ابراز داشت: انسان هایی که نمی توانند اشک برای حسین(ع) بریزند باید محبت خود را به اهل بیت(ع) بیشتر کنند تا بتوانند با شناختی که از اهل بیت(ع) همچون امام حسین(ع) دارند، بر مصائب آن ها گریه کنند.

وی بیان داشت: مردم در ماه محرم سعی کنند گناهان خود را کم کنند و زمانی که می خواهند گناهی را مرتکب شوند، به خود بگویند که ماه محرم حسین(ع) است چه طور در این ماه گناه کنیم.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که قساوت قلب اشک ریختن بر اهل بیت(ع) را از ما می گیرد، اظهار داشت: خیلی ها در دنیا اشک برای امام حسین(ع) ریختند اما در آخر در مقابل امام حسین(ع) خود ایستادند و به فکر منافع و مال خود بودند.

وی با اشاره به این که مال دنیا سبب نشود انسان از اهل بیت(ع) جدا شود، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که گریه محض برای امام حسین(ع) فایده ندارد و احادیثی هم که می فرمایند کسی که برای حسین(ع) گریه کند، به بهشت می رود، اختصاص به افرادی دارد که در کنار گریه بر حسین، معرفت داشته باشند و به سیره اهل بیت(ع) عمل کنند.

حجت الاسلام غیاثی اظهار داشت: اهل بیت(ع) در دنیا از کسانی ضربه خورند که مسلمان بودند و کارهای خود را همیشه توجیه می کردند و ما مردم سعی نکنیم که در دنیا فریب شیطان را بخوریم و در مقابل حسین زمان خود بایستیم.

وی در پایان گفت: دنیا محل آزمایش است و باید در دنیا از این آزمایش خوب بیرون بیاییم تا آخرت خوبی را برای خود بسازیم./9707/202/ب2

ارسال نظرات