۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۴۵۳
برای نخستین بار در روز عاشورا برگزار می‌شود:

آیین رونمایی نمادین از «پیراهن» خونین امام حسین

آیین رونمایی نمادین از «پیراهن» خونین امام حسین(ع) برای نخستین بار در روز عاشورا برگزار می‌شود.
امام حسین

 داود منافی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا، از آیین رونمایی نمادین از «پیراهن» خونین امام حسین(ع) برای نخستین بار در روز عاشورا خبر داد و گفت: در رابطه با این مراسم باید به این نکته اشاره کرد که در کربلا دو چیز به آسمان رفت و هیچ وقت برنگشت، یکی خون حضرت علی اصغر(ع) و دیگری پیراهن حضرت سیدالشهدا(ع) بود.

وی افزود: در رابطه با حضرت علی اصغر(ع) به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) مراسمی در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، اما برای اولین بار سعی داریم به صورت نمادین از لباس خونین امام حسین(ع) نیز رونمایی کنیم.

منافی‌پور با بیان اینکه در راستای این موضوع ماه‌ها تحقیق صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که پوشیدن این پیراهن، تازیدن اسب بر بدن مبارک و غارت آن، اصرار به بازگرداندن این پیراهن از سوی آل الله، نشان از این دارد که این پیراهنِ مظلومیت، سندی روشن برای آزادگان جهان خواهد بود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه پیراهن خونین امام حسین(ع) پس از شهادت به عرش خدا رفت، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که با برافراشتن این پیراهن خونین،‌ در قبل از ظهور، ‌فریاد تظلم‌خواهی فرزند رسول خدا(ص) را در اقصی نقاط جهان سر دهیم، با این امر می‌توانیم زمینه‌ساز شکل‌گیری نهضت عاشورا پژوهی و جهانی‌سازی کربلا شویم.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در روز عاشورا در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از ساعت 11 صبح با قرائت زیارت ناحیه مقدسه آغاز خواهد شد و نماز جماعت نیز اقامه می‌شود.

منافی‌پور در پایان گفت: هنگامی که اول ماه محرم  می‌شود ملائکه پیراهن امام حسین(ع) را در آسمان می‌آورند، در حالی که پاره پاره شده از ضربه‌های شمشیر و آغشته به خون است ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه بصر می‌بینیم پس اشک‌های ما سرازیر می‌ شود./816/302/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
حبیبی يا حسین علیه السلام
0
0
ناشناس
United States of America
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
حبیبی يا حسین علیه السلام
0
0