۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۴۴۶۳
مدیر مدرسه قاسم بن الحسن:

منافقان زبان‌باز و عابدان جاهل عاملان تنهایی امام و رهبر هستند

مدیر مدرسه قاسم بن الحسن(ع) گفت: امروز شیعیان از دو دسته منافقان زبان‌باز و عابدان جاهل غفلت نکنند تا رهبر و امامشان بین این دو تنها نمانده و حادثه کربلا تکرار نشود.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی، مدیر مدرسه قاسم بن الحسن(ع) شامگاه شنبه 17 مهر در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد جامع نارمک برگزار شد، گفت: قرآن کریم همواره مومنان را در کنار عمل صالح و به عنوان بهترین مردمان تاریخ معرفی کرده است.

وی افزود: انسان برای پرواز از زندگی دنیوی و دستیابی به افق برتر زندگی نیازمند الگوهای مناسب است، تا بتواند در مسائل اعتقادی، اقتصادی، خانوادگی، اجتماعی و تربیت فرزند موفق شود.

مدیر مدرسه قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه قرآن کریم امیرمؤمنان علی(ع) را به عنوان خیرالبریه و الگوی برتر زندگی بشریت معرفی کرده است، عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرمایند: ای انسان‌هایی که ایمان آوردید تقوا پیشه کرده و همواره با صادقان باشید؛ که وجود اکمل صادقان اهل‌بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی بابیان اینکه برخی به‌ ظاهر ادعای ایمان‌ دارند اما دلشان به کفار خوش است، اظهار داشت: کسانی که انوار ملکوتی بشریت در وجود امام حسین(ع) مشاهده کرده اما به اردوگاه عمر سعد می‌روند دل‌هایشان مریض است، در حالی که عاشقان امام حسین (ع) چنان در دنیا با امام حسین خوش هستند که نمی‌توانند بدون ایشان زندگی کنند.

وی افزود: منافق هر زمان مؤمن را ببیند می‌گوید ما با شما هستیم اما وقتی تنها با شیاطین نشست می‌گذارد اعلام می‌کند ما با شما هستیم، ما در دوران انقلاب نیز از این‌ دست آدم‌ها داشتیم امروز هم در سخت‌ترین شرایط مذاکرات افرادی بودند که سرشان در آخر بیگانه بود.

مدیر مدرسه قاسم بن الحسن(ع) در ادامه با بیان اینکه اگر منافقان شناسایی نشده و کنار زده نشوند جامعه دینی به هم می‌ریزد، گفت: امیرمؤمنان علی(ع) می‌فرمایند: دو دسته منافقان زبان‌دار و جاهلان عابد کمر مرا شکستند، اگر امیرمؤمنان علی(ع) در جریان جنگ صفین به وسیله این دست عابدان جاهل گرفتار نشده بودند مالک اشتر خیمه معاویه را فتح کرده بود و حکومت ایشان شکل می‌گرفت و مردم دچار خواب غفلت نمی‌شدند که روزی سر بریده امام حسین(ع) وارد شهرشان شود و آنها جشن بگیرند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: آن‌ها در اثر نادانی و غفلت با تصور اینکه یزید خلیفه پیامبر(ص) است خوشحال بودند که امام حسین(ع) به وسیله یزید به شهادت رسیده است، امروز هم اگر داعش دختری سه ساله را جلوی چشم پدر و مادرش تکه پاره می‌کند به این جرم که پدر او به زیارت حضرت زینب (ع) رفته است در ادامه رفتار یزیدیان با امام حسین(ع) است.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی مردمی گرفتار خواب غفلت شده رهبر و امام جامعه را تنها گذاشتند آن زمان مجبور می‌شوند در جشنی که دشمنان به آنها تحمیل کرده شرکت کنند با این تصور که راه را درست رفتند.

مدیر مدرسه قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) مبنی بر اینکه از دانشمند فاسق و عابد جاهل و بی‌بصیرت پرهیز کنید چراکه این دو آدم آتش زنه هر فتنه هستند، گفت: پیامبر(ص) فرمودند هلاک امت من به دست منافقان زبان باز است که ظاهراً با مؤمنان اما در باطن با دشمنان اسلام هستند، ما در مقابل آمریکا می‌ایستیم اما اگر بنا باشد ضربه بخوریم از داخل و به وسیله همین منافقان ضربه می‌خوریم.

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: اینکه شیعه دل خوش کند که امیرمومنان علی(ع) برای آنها است کافی نیست در حالی که افرادی که شیعه نبوده و در جبهه امام نیستند درباره امیرمؤمنان علی(ع) کامل مطالعه کرده و ایشان را می‌شناسند.

وی گفت: ما به عنوان شیعه چقدر از وجود ائمه معصومین(ع) و بیانات آنها که بهترین گزاره‌های زندگی برای رسیدن به آرامش هستند همراهی داشته و بهره گرفتیم، امروز شیعه واقعی از ابزارهای پیشرفته همچون رسانه یا شبکه‌های مجازی برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی استفاده می‌کند نه اینکه از آن در راستای ترویج شایعات یا فساد و بی‌بندوباری استفاده کند./807/201/ب2

ارسال نظرات