۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۴۶۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تحریف دین و کتمان حقایق عامل گمراهی امت اسلامی شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تحریف دین و کتمان حقایق عمده علت دوری مردم از حقیقت دین و ابتلای آنان به جهل و گمراهی شد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در شب هفتم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: براساس آیات و روایات احکام و همه باید و نبایدهایی که در دین مشخص شده بر اساس مصالح و مفاسد است.

وی افزود: اعمالی که برای ما ضرر زیادی دارد حرام، اعمالی که ضرر کمتری دارد مکروه، اعمالی که خیر زیادی دارد و از دست رفتن آن موجب ضرر است واجب، اعمالی که خیر کثیر دارد ولی از دست رفتنشان موجب ضرر نیست مستحب و اعمالی که نه خیر دارد و نه شر مباح هستند.

وی با بیان اینکه احکام الهی بدون دلیل و حکمت نیست و خدای متعال هیچ وقت کار بدون علت انجام نمی دهد، توضیح داد: هر امر و نهی الهی حکمتی دارد که برخی از آن حکمتها را همراه با احکام در قرآن کریم ذکر می فرماید مانند پرهیز دادن از نگاه به نامحرم که سبب پاک زیستن در زندگی شخصی می شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مرد و زنی که از چشم چرانی و ارتباط با نامحرم پرهیز می کنند در زندگی آنان آرامش و اعتماد وجود دارد ولی افراد چشم چران در زندگی اعتمادی به هم نداشته و آشفته عمل می کنند.

وی افزود: حکمت روزه داری رسیدن به مقام پرهیزکاران و تمرین تقوا است تا به حدود الهی پایبند بوده و از دست درازی به مال و ناموس دیگران پرهیز کند، چون کسی که از مال حلال خود در حالت روزه داری پرهیز می کند خویشتنداری و پرهیز از حرام را هم تمرین کرده و می آموزد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مشروب حرام است چون عقل انسان را از بین می برد خدای متعال قوه عاقله را به عنوان بهترین و مهمترین نعمت در اختیار انسان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما قبول کردیم که خالق هستی علیم، قادر و خیرخواه مطلق است و همه هستی را خود آفریده و به تمام خیر و شر هستی آگاه است، در برابر تمام فرامین او سر تعظیم فرو می آوریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه علم بشری ناقص است، افزود: در عرصه پزشکی یک روز استفاده از یک ماده غذایی را توصیه و روز بعد نهی می دهند مانند چایی که گاهی می گویند بدن نیاز دارد گاهی می گویند ضرر دارد.

وی با اشاره به این موضوع که احکامی وجود دارد که حکمت آنها به دست ما نرسیده یا اهل بیت(ع) بیان فرموده اند و در طول زمان از بین رفته یا مورد سؤال قرار نگرفته و جوابی نداده اند، یادآور شد: در مورد غسل مس میت یا استفاده از طلا برای مردان سؤال می کنند علت چنین احکامی به دست ما نرسیده ولی مطمئنا خدای متعال حکمتی دارد که چنین دستوراتی را امر فرموده است.

امام جمعه ارومیه ابراز کرد: وقتی من به علم اهل بیت(ع) یقین دارم و می دانم که هیچ فرمانی را از پیش خود تعیین نمی کنند باید به تمام دستورات ایشان اعتماد کرده و تسلیم شوم.

وی گفت: در غرب الان تمام اعمال بر اساس خوشم میاد است بدون درک مصالح و مضرات، اما در دین اسلام عمل بر اساس هوای نفس ممنوع است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خدای متعال برای تثبیت احکام در ذهن ما مثال می آورد که به حضرت ابراهیم(ع) فرمان داد تا همسر و فرزند خود را در زمینی لم یزرع قرار داده و آنان را ترک کند و حضرت ابراهیم(ع) از این امتحان سربلند خارج شدند.

وی به وجود برخی شبه افکنی ها و هجمه ها به باورهای دینی در کشور اشاره و اضافه کرد: در یکی از روزنامه های کشور خود ما نوشتند که علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد اگر این افراد به جای حضرت ابراهیم(ع) بودند علیه خدا شعار می دادند که تو چقدر ظالمی که می خواهی سر فرزند خودم را ببرم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن ابراز تاسف از ایستادگی برخی افراد در برابر فرامین الهی، افزود: آقایی حلقه طلا دست می کند و گمان می کند اگر این حلقه را کنار بگذارد حتما خانم را از دست می دهد هر چه به چنین فرد توضیح دهی که خدای متعال صلاح تو را در این دیده نمی پذیرد.

وی ادامه داد: دین کلیات را گفته اما در همه موارد به جزئیات نپرداخته یا علل به دست ما نرسیده است، مردم ماشین خود را به مکانیک می سپارند یا بدن خود را به پزشک متخصص می سپارند و از علل داروها یا کیفیت و اجزا ساخت آنها سوال نمی کنند اما در مورد باورهای دینی حاضر به اعتماد به خدا نیستند.

بررسی علل شهادت امام حسین(ع)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که آنچه در دیگر ادیان رخ داده در میان امت من هم واقع می شود، تحریف دین و کتمان حقایق عمده علت دوری مردم از حقیقت دین و ابتلای آنان به جهل و گمراهی شد.

وی افزود: نزدیک به یک قرن اجازه نقل و ثبت احادیث پیامبر اکرم(ص) را ندادند و بر اساس حدیث نبوی امت اسلامی به جایی رسید که از اسلام اسمش و از قرآن رسمش باقی ماند، امروز عربستان که این همه با ایران دشمنی کرده و مدام علیه ما حرف می زند یا به یمن و سوریه حمله کرده و مردم بیگناه را به قتل می رساند آیا یک تیر به سمت اسرائیل شلیک کرده است؟ به چنین امتی می توان مسلمان گفت؟

حجت الاسلام والمسلمین قریشی توضیح داد: بر اساس کلام الهی برخی عالم نماها سخنان دروغ را نوشته و آن را به بهای اندک می فروختند تا به خدا نسبت داده و در پست و مقام خود بمانند و بعد از پیامبر(ص) همان بلای تحریف حقایق و کتمان حقیقت را بر سر اسلام آوردند.

وی گفت: در کتب شیعه و سنی است که حضرت محمد(ص) برای اینکه قضیه برای مردم آشکار شود عده ای را صراحتا مورد لعن و نفرین قرار داده اند، به طور مثال نقل است که ابوسفیان بر شتر سوار بود و یک پسرش شتر را از پشت می راند و دیگری از جلو می کشید، پیامبر(ص) وقتی آنان را دیدند فرمودند که خدا بر سوار و راننده و کشاننده آن لعنت کند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات و انحرافات صدر اسلام جعل حدیث بود، افزود: اجازه ندادند سخنان خود پیامبر ثبت شود اما به عده ای پول می دادند که از دروغ سخنانی ساخته و به پیامبر خدا(ص) نسبت دهند به طور مثال این حدیث را ساختند که پیامبر دست به دعا برداشته و مدت طولانی دعا کردند که خدایا من چون بشرم ممکن است از سر خشم و هوای نفس به کسی نفرین کرده باشم خدایا او را ببخش و نفرین مرا تبدیل به رحمت کن!

استاد حوزه و دانشگاه به ادامه داشتن جریان تحریف دین با استفاده از احادیث و اسناد جعلی در عصر حاضر اشاره و اعلام کرد: اینکه سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نوشت و سخنان بسیار زشتی را به پیامبر خدا(ص) نسبت داد بخاطر همین احادیث جعلی و پولهای کلانی بود که خرج او شده و می شود.

وی افزود: خدای متعال کلام پیامبر را وحی معرفی می کند که هرگز از سر هوای نفس سخن نمی گویند ولی معاویه پول می دهد که چنین حدیثهایی را بسازند تا کثافت کاری ها و جنایتهای خود را توجیه کند و از میزان نفرت عوام نسبت به خود بکاهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در زمان ما نیز عده ای را امام راحل(ره) در اواخر عمرشان از خود رانده و فرمودند که به این افراد بعد از من اعتماد نکنید، حال اگر قشری بگویند که این حرفها از سر هوای نفس یا اشتباه بود آیا برای ما پذیرفتنی است؟

وی گفت: معاویه کار را به جایی رساند که تا 60 سال امام علی(ع) را در بالای منبرها مورد صب و ناسزا قرار دادند و در ظهر عاشورا نیز یزیدیان سربازان خود را با این شعار که بر اسبها سوار شده و به سمت بهشت حرکت کنید به جنگ با امام حسین(ع) تشویق می کردند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: شهادت حسین بن علی(ع) که در آغوش پیامبر اسلام بزرگ شده بودند به یکباره و ناگهانی رخ نداد حضرت هر چه موعظه فرمودند که به غیر من هیچ فرزندی برای دخت پیامبر در مشرق و مغرب عالم نیست، گفتند که ما نمی دانیم تو چه می گویی.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز هم به اسم اسلام ظلم و جنایت کرده و سر کودکان را هم می برند ادامه همان مسیر غلطی است که در صدر اسلام به وسیله شیادان دنیاپرستی چون معاویه ایجاد شد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه تصریح کرد: کسانی که در صحرای کربلا اطراف امام حسین(ع) جمع شده بودند نخبگان و فرزانگان عصر خود بوده و امام را به خوبی می شناختند بر این اساس در شب عاشورا به حضرت ابراز وفاداری کرده و آن را با خون خود در ظهر عاشورا امضا کردند./936/201/ب2

ارسال نظرات