۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۵۱۵
آیت الله مجتهد شبستری:

فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد/ انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا است

امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب عاشورا است و با هدف احیای اسلام و خدمت به جامعه بشریت از سوی امام راحل محقق شد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار سرپرست اداره کل پست آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی پست با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: هدف از قیام سیدالشهداء خدمت به اسلام و مسلمین بود و با شهادت خود و عزیزانش و اسارت اهل بیت(ع)، خواست مسلمانان را از اسارت نجات دهد و خدمت بزرگی به مسلمانان کرد، مصالح جامعه را بر مصلحت شخصی مقدم کردد و حاضر شد خود، اصحاب و اهل بیتش شهید شوند ولی اسلام زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان خاندان رسالت و پیروان مکتب حسینی باید کمک و خدمت به همنوع، درس ایثار و فداکاری را از مکتب حسینی بیاموزند، انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از انقلاب عاشورا است با این هدف، برای احیای اسلام و خدمت به جامعه بشریت از سوی امام راحل محقق شد.

امام جمعه تبریز با تأکید به اشاعه مکتب حسینی در ادارات، ابراز داشت: ادارات نسبت به قبل از انقلاب تفاوت بسیاری داشته است، البته ایده ال نیست و آن طور که باید ادارات ما صد در صد مکتبی و حسینی باشد، منطبق با موازین اسلام نیست ولی شاهد تفاوت بسیاری در ادارات و سازمانهای دولتی بوده ایم.

وی با اشاره به حقوق های نجومی و پدیده زشت حقوق نامتعارف برخی مدیران، ادامه داد: تعداد گیرندگان این حقوقهای نجومی کم است، اکثریت خدوم هستند ولی باید همه خدوم باشند، در بعضی ادارات افرادی مرتکب پاره ای اشتباه و تخلف می شوند و موجب نارضایتی مردم می گردد و باید این امور اصلاح شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید به مردمی و خدمتگزار بودن ادارات، تصریح کرد: اداره پست از جمله ادارات مردمی و خدمتگزار است که امانات و مرسولات مردم به وسیله این اداره ارسال می شود و این نشانگر اعتماد مردم به این اداره بوده و تشکیلات پست در امانتداری سابقه ای دیرینه دارد.

وی از جمله خاصیت مهم پست را صرفه جویی در وقت مردم دانست و افزود: افراد اگر می خواستند با هم ارتباط برقرار کنند یا امانتی بهم برسانند باید از شهری به شهری دیگر مسافرت می کردند و این لازمه اش صرف وقت بود، ولی الان به وسیله پست هم می توان مرسوله ارسال کرد و هم مکاتبات را به راحتی انجام داد.

رییس شورای عالی مجمع جهان اهل بیت(ع) توجه به مسأله فرهنگی را بر مسأله اقتصادی در ادارات، مقدم دانست و تصریح کرد: مسائل اقتصادی قابل حل بوده و مهم مسائل فرهنگی است، مدیران و کارمندان دولت باید به این مهم توجه داشته باشند که این نظام یک نظام معمولی نیست بلکه یک نظام فرهنگی است و از نظر فرهنگی، امر به معروف نهی از منکر باید به نظام اسلامی یاری رساند.

وی تأکید کرد: در ادارات باید کوچک ترین خلاف شرع از نظر عفاف و حجاب مشاهده نگردد، از نظر معروفها نیز ادارات ما باید اسوه و الگو باشند، در تمام ادارات، مدارس و دانشگاه ها نماز جماعت باید به بهترین شکل در وقت های  یومیه برگزار شود و کارمندان عزیز در نظر داشته باشند که وقت نماز جهت ادای امانت الهی است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات