۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۵۴۵۳۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات قرآن کریم با 750 شرکت‌کننده در گیلان برگزار می‌شود

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم با حضور 750 شرکت‌کننده از 25 تا 6 آبان ماه در زیباکنار برگزار می‌شود.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات حفظ قرائت ترتیل معارف و همخوانی قرآن کریم، که در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: طی سال‌های گذشته مسابقات سراسری قرآنی در مرحله کشوری به فصل سرما کشیده می‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات قرآنی در رشته آوایی برگزار می‌شود قاری و مبتهل باید از سلامت برخوردار باشد، در دو سال اخیر تلاش شد تا مسابقات در فصل مناسب‌تری برگزار شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بیان داشت: امسال مسابقات قرآنی بعد تعطیلات از روز یکشنبه 25 مهرماه در زیباکنار استان گیلان آغاز می‌شود و تا 7 آبان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: ما از برگزاری مسابقات در ماه محرم استقبال کردیم چراکه قیام عاشورا یک قیام قرآنی بوده است و نباید جلسات قرآنی در این ماه تعطیل شود.

وی با اشاره به شعار مسابقات قرآنی در سال جاری بیان داشت: شعار مسابقات قرآنی در سال جاری «أَنّي كُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ كِتابِهِ» به معنای «من نماز و تلاوت قرآن را دوست دارم» خواهد بود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال در بخش برادران امسال مسابقات تجمعی است، ابراز کرد: امسال همه مسابقات قرآنی در گیلان و در یک مقطع زمانی واحد برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام حسینی افزود: مسابقات برادران از خواهران تفکیک‌شده است که سبب انعکاس برنامه در بخش خواهران شود، همچنین برای نخستین مرتبه با مشارکت شبکه قرآن انعکاس کامل از مسابقات سراسری قرآن را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مسابقات به لحاظ فنی در سطح بالایی است، عنوان کرد: امسال از روز اول هر روز در سه نوبت صبح، عصر و شب مسابقات، تحلیل و مسائل جانبی آن منعکس می‌شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اعلام قرعه‌های مسابقات از هفته‌های قبل مسابقات بوده است تا قاریان با استرس کمتر و آمادگی بیشتر در مسابقات حضور پیدا کنند، همچنین امسال همچون سال گذشته با حضور استادان و کارشناسان اردوی آمادگی برای متسابقین برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی درباره برنامه‌های جانبی مسابقات، گفت: در استان‌ها به میزان 60 محفل قرآنی برگزارشده است، برگزاری نمایشگاه قرآنی و برگزاری 52 تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، از جلمه برنامه‌های جانبی مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم رویدادی تبلیغی و ترویجی است، بیان داشت: این مسابقات باید سبب شود مردم بیشتر به قرآن علاقه‌مند شود این اتفاق درصورتی رخ می‌دهد که انعکاس خوبی داشته باشیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه کل متسابقین 750 نفر هستند که از این بین 450 نفر از برادران و 300 نفر از خواهران خواهد بود، ابراز کرد: برای سال جاری شرکت‌کنندگان پس از برگزاری مسابقات اجازه دارند محل مسابقات را ترک کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مقطع سنی مسابقات بالای 18 سال است، گفت: در مسابقات هر روز از یک پیشکسوت قرآنی تجلیل خواهیم داشت.

وی درباره اهدای جوایز عنوان کرد: تقریباً میزان اهدا جوایز به دو برابر رسیده است، برای نفر اول مسابقات در رشته حفظ و قرائت 60 میلیون ریال و در سطح ممتاز و عالی هم 50 میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است همچنین کسانی که منتخب می‌شود در اردوی اعزام به مسابقات بین‌المللی قرار می‌گیرد./201/807/ب1

ارسال نظرات