۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۴۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

قدرت های شرق و غرب از متخصصین ما واهمه دارند

استاد حوزه علمیه «دستیابی ایرانیان به علم» را یکی دیگر از نشانه های فرج جزئی دانست و گفت: پیامبر (ص) فرمود علم اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین ایران به آن دست خواهند یافت. این همه متخصص داریم و قدرت های شرق و غرب از متخصصین ما واهمه دارند. کسلی و تنبلی نداشته باشید تا به علوم جدید برسید.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی استاد حوزه صبح امروز در هفتمین روز از ماه محرم در حسینیه امام حعفر صادق (ع) به مسائلی پیرامون یاری مظلوم و مبارزه با ظالم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی «صلوات کامله» را از سفارشات اهل بیت توصیف کرد و گفت: یکی از مستحبات پس از نماز صبح و ظهر، صلوات بر محمد و آل محمد است که در روایات آمده این شخص از دنیا نمی رود مگر اینکه صاحب الزمان (عج) را زیارت کند.

وی با اظهار اینکه فرج به دو شکل «فرج جزئی» و «فرج کلی» تقسیم می شود افزود: هر انسان متقی و شیعه اثنی عشری هر نیاز واقعی شرعی حلال و درخواست به موقع که دارد هنگامی که به آن حاجت و نیاز شرعی می رسد، «فرج جزئی» می گویند.

این استاد حوزه به درک واصل شدن ملک عبدالله شاه عربستان را یکی از نشانه های فرج جزئی دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه های فرج جزئی این است که ترک لائیک و بی مذهب به کرد حمله می کند و اکنون آثارش را در شمال عراق مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: رسول خدا (ص) فرمود با ظالم مبارزه کنید و حق مظلوم را بگیرید. در برابر ظلم نمی توان بی تفاوت بود. نفت از حقوق ملت عراق است. دشمنانی از قبیل داعش، استکبار و ترکیه لائیک چه حقی دارند که نفت و اموال و ذخایر عراق را مصادره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی «سستی و تنبلی» را ویژگی انسان های بی اراده و بی هدف قلمداد نمود و اظهار کرد: اگر سستی و کاهلی کنید، به گردن امام زمان (عج) انداختید، انجمن حجتیه تشکیل دادید و به من چه و به تو چه بگویید، از وظیفه حقیقی و اصلی خود سر باززدید.

وی «استجابت دعا» را در گرو مبارزه با ظالم و یاری مظلوم برشمرد و تصریح کرد: انسان بالغ عاقل رشید، مسئولیت پذیر است و مسؤولیتش را به نحو احسن انجام می دهد. نسبت به ظالم و ناله مظلوم بی تفاوت نباشید.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی یکی دیگر از نشانه های فرج جزئی را تبدیل شهر ری به مرکز تجارت جهانی توصیف کرد و افزود: شرق و غرب تهدید می کنند که شما را محاصره اقتصادی می کنیم، این تهدیدها بی فایده است.

وی در پایان «دستیابی ایرانیان به علم» را یکی دیگر از نشانه های فرج جزئی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود علم اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین ایران به آن دست خواهند یافت. این همه متخصص داریم و قدرت های شرق و غرب از متخصصین ما واهمه دارند. کسلی و تنبلی نداشته باشید تا به علوم جدید برسید. اگر انسان دغدغه مند باشی به جای چت و هرزه گری در اینستاگرام و تلگرام مشغول مباحثه علمی می شوی تا تاثیرگذار باشی./820/202/ب3

ارسال نظرات