۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۵۴۵۶۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آلوده کردن دستگاه عزای امام حسین با نظرات غیرکارشناسانه و جاهلانه خطرناک است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که هیچ کس حق ندارد مراسم عزاداری امام حسین را به انحصار خود دربیاورد، گفت: عزاداری برای حضرت متعلق به همه مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران حسینی تبریز با تأکید بر این‌که تبعیت سیره اهل بیت عصمت و طهارت لازمه سعادتمندی در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: برخی سخت‌گیری‌ها و بداخلاقی‌ها نه تنها ما را از مشکلات عبور نمی‌دهد بلکه وضعیت را بدتر هم می‌کند.

وی با بیان این‌که بداخلاقی در هیأت‌های حسینی منجر به لجاجت، سوءاستفاده و دشمنی یک سری افراد نادان می‌شود، خاطرنشان کرد متأسفانه این روزها همه مجتهد شده‌اند؛ گاه مشاهده می شود که یک مداح فتوا می دهد؛ که درست نیست، مداحان خدمت می‌کنند و زحمت می‌کشند و عزای امام حسین را احیا می‌کنند اما این بدین معنا نیست که مداح اجتهاد کند، حکم دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: مداحان هنرمند هستند اما مجتهد و سیره شناس نیستند و نمی‌تواند سیره امام حسین را با جامعه انطباق دهند. اینکه همه بخواهند مجتهد شوند، اجتهاد کنند، داوری انجام دهند و بعد قضاوت کند و حکم صادر کنند جامعه دچار مشکلات اساسی می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آلوده کردن دستگاه عزای امام حسین(ع) با نظرات غیرکارشناسانه و جاهلانه خطرناک است. عزاداری برای حضرت متعلق به همه مردم است و هیچ کس حق ندارد مراسم عزاداری امام حسین را به انحصار خود دربیاورد.

وی با بیان اینکه مداح مجتهد نیست، تصریح کرد: نباید مردم را تکفیر کنیم. یک روز به این بگوییم شمر، فردا به آن یکی بگوییم عمرسعد. اینها ظلم به امام حسین است. شمرها را زیاد نکنیم. بیایید دوستان امام حسین را زیاد کنیم. اگر همین منوال پیش برود چیزی برای امام حسین باقی نمی‌ماند. نباید عزاداری امام را با بداخلاقی، گناه و زشتی آمیخته کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی با روز تاسوعا گفت: حالا که امکان عقب انداختن و یا برگزار نکردن این بازی وجود ندارد باید اجازه بدهیم براساس مصلحت این بازی انجام شود و با موافقت‌ها و مخالفت‌ها در کشور صف بندی و دو قطبی ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این بازی در روز تاسوعا حرام نیست، خاطرنشان کرد: باید حرمت امام حسین رعایت شود. نباید شادی‌ها نامتعارف انجام شود و با احترام به امام حسین از شادی کردن تند پرهیز کنیم.در این بازی باید خودمان را کنترل کنیم و احترام روز تاسوعا را حفظ کنیم./935/202/ب3

 

ارسال نظرات