۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۵۸۵
با حضور طلاب خواهر مدرسه نرجسیه برگزار شد؛

جلسه بهداشت با موضوع تنظیم جمعیت و خانواده

جلسه بهداشت با موضوع تنظیم جمعیت و خانواده با حضور طلاب خواهر مدرسه نرجسیه برگزار شد
نرجسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه بهداشت با موضوع تنظیم جمعیت و خانواده ظهر امروز با حضور طلاب و روحانیان خواهر مدرسه علمیه نرجسیه سنقر برگزار شد.

خانم محمدی کارشناس شبکه بهداشت و درمان در این جلسه با اشاره به آمار و اطلاعات جمعیتی و کاهش جمعیت جوان کشور ابراز داشت: کاهش رشد جمعیت چالشهای زیادی را برای کشور و مردم به وجود می آورد.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت تصریح کرد: سیاست کنترل جمعیت تا یک زمان معین خوب بود اما از آن پس باید در روند رشدجمعیتی تغییراتی اعمال می شد اما مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چالشهایی از جمله افزایش سن ازدواج، تأخیر در ازدواج، افزایش ناباروری، طلاق، سقط های غیر قانونی و رفتارهای پر خطر بر نرخ باروری اثرگذار هستند و موجب کاهش رشد جمعیت در دهه های اخیر شده است.

این مسؤول تأکید کرد: باید برای اصلاح روند کاهش جمعیت برنامه ریزی های کلان صورت گیرد و همچنین با تأمین بخشی از هزینه های درمان زوج های نابارور موجبات افزایش  جمعیت فراهم شود.

محمدی مطرح کرد: کاهش جمعیت علاوه بر از بین بردن نشاط اجتماعی، موجب بروز مشکلات بسیار در کشورداری و رشد علمی کشور خواهد شد.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان گرایش خانواده ها به تک فرزندی را ناشی از تهاجمات فرهنگ بیگانه دانست و عنوان داشت: این فرهنگ غلط در حالی در کشور ما ترویج یافته که در کشورهای غربی خانواده ها گرایش بیشتری به فرزند آوری دارند./857/203/ب3

ارسال نظرات