۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۵۹۵
در ششمین جلسه کمیته اعزام اربعین حسینی عنوان شد؛

اعزام زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می گیرد

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با تاکیدبراینکه سامانه سماح برای ثبت نام و صدور روادید زائران اربعین تعریف شده است لزوم برنامه ریزی مناسب برای خروج اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای کشورمان را تاکید کرد.
اربعین

 به گزارش خبرگزاری رسا،  ششمین جلسه کمیته اعزام اربعین حسینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت امروز برگزارشد.

دراین جلسه که رییس سازمان حج وزیارت، دبیر ستاد مرکزی اربعین و مسئولان و مدیران وزارتخانه های کشور و امور خارجه، نیروی انتظامی، شهرداری، پلیس راهور، هلال احمر، صداوسیما، ستادبازسازی عتبات عالیات، گمرک، سازمان های میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیریت بحران کشور و پلیس مهاجرت و گذرنامه شرکت داشتند، آخرین اقدامات صورت گرفته و تسهیلات فراهم شده  برای سفر قانونمند زائران اربعین حسینی به عراق بررسی شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت در این نشست با تاکیدبراینکه سامانه سماح طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین برای ثبت نام و صدور روادید زائران اربعین تعریف شده است لزوم برنامه ریزی مناسب برای خروج اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای کشورمان را خاطر نشان ساخت.

حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر از حاضران خواست تلاش کنند نواقص به حداقل برسد تا زائران اربعین با خاطری آسوده در این کنگره عظیم معنوی حضوریابند.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده درخصوص اعزام زائران باید قاطعانه اجرا و همه کمک کنند مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

درادامه این جلسه آقای مهندس اوحدی رییس سازمان حج وزیارت کارهای صورت گرفته در حوزه اعزام را ارزشمند خواند و گفت: اعزام زائران از طریق سامانه سماح از بروز معضلات سال های قبل در مرزها جلوگیری خواهد کرد و این امکان را فراهم می آورد تا خروج زوار در سه مرز مهران ، چزابه و شلمچه مدیریت شود.

آقای دکترآقابابایی دبیرستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه 19 مورد توافق صورت گرفته با وزارت کشور عراق  در حوزه کاری مراسم اربعین را یادآور شد و اظهار داشت: روندخوبی آغاز شده و برای سفر اتباع خارجی مقیم و اتباعی که درایام اربعین وارد ایران می شوند تا به عراق بروند راهکارهای مناسبی پیش بینی شده است که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

دراین جلسه مقررشد با هدف برنامه ریزی هرچه بهتر اطلاعات تمامی زائرانی که قصد دارند  در ایام اربعین حسینی به عراق سفر کنند دراختیار سازمان حج وزیارت قرار گیرد.

این جلسه با ارائه گزارشی از احتمال افزایش زائران ایرانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین امسال نسبت به سال گذشته و توسعه فراگیری رادیو اربعین و افزایش فعالیت های رسانه ملی برای اطلاع رسانی به زائران اربعین ادامه یافت و
نماینده ولی فقیه سرعت بخشیدن به اطلاع رسانی دربخش های مختلف را ضروری خواند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: با تدابیر مناسب می توان بایکوت خبری ورسانه ای در جهان درباره اربعین را شکست وشرایط امروز دنیا نیز استفاده مطلوب از این کنگره عظیم را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم اربعین بحث شور و احساس باید به شعور تبدیل و ارائه محتوا کنترل شود و از طرح مسایلی که می تواند به وحدت حول محورامام حسین (ع) لطمه بزند پرهیز شود./917/د102/ی

ارسال نظرات