۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۴۶۳۱

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس

اعزام مبلغ خواهر به روستاهای گله‌دار و مدارس آموزش و پرورش، بررسی وظیفه زن در قبال شوهر در مدرسه علمیه خواهران مرودشت و نشست اخلاقی با هدف بصیرت افزایی واقعه عاشورا در گراش بخشی از اخبار کوتاه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس است.
مدیریت حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، خبر اعزام مبلغ‌های خواهر به روستاهای گله‌دار و مدارس آموزش و پرورش، بررسی وظیفه زن در قبال شوهر در مدرسه علمیه خواهران مرودشت و نشست اخلاقی با هدف بصیرت افزایی واقعه عاشورا در گراش بخشی از اخبار کوتاه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس است.

اعزام مبلغه‌های خواهر به روستاهای گله‌دار

«خانم معصومه محمودی»، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله‌دار از اعزام 15 نفر از مبلغان این مدرسه جهت تبلیغ ماه محرم به روستای اطراف گله‌دار خبر داد.

«خانم محمودی» بیان کرد: 15 نفر از مبلغان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) گله‌دار جهت تبلیغ ماه محرم‌الحرام به شهرهای مهر و گله‌دار و روستاهای فال و اسیر اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد از مبلغان مدارس و مجالس عمومی را تحت پوشش خود قرار دادند تا اینکه سوگواران حسینی را به سمت شعور حسینی هدایت کنند.

استاد و مشاور حوزه: اخلاص و حسن نیت؛ مهم‌ترین اصل در امر به معروف و نهی از منکر 

نشست امر به معروف و نهی از منکر، با حضور 50 نفر از طلاب و مسؤولان، در مدرسه‌ علمیه خواهران الزهرا گراش برگزار شد.

«خانم صغری فیروزی» استاد و مشاور حوزه مهم‌ترین اصل در امر به معروف و نهی از منکر را اخلاص و حسن نیت دانست و گفت: در مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر یعنی قلبی، باید دغدغه ما این باشد که وقتی منکری در جامعه و اطرافیانمان می‌بینیم، باید چطور امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر را موعظه و اندرز دانست و افزود: در این مرحله باید با زبانی نرم و لیّن با آن‌ها صحبت کنیم و در مرحله سوم یا ید می‌بایست تدابیر عملی بیندیشیم.

خانم فیروزی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 32 سوره احزاب، اصول مهم امر به معروف و نهی از منکر را بیان  می‌کند و خطاب به همسران پیامبر می‌فرماید: ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از آنان معمولی نیستید، اگر تقوا پیشه کنید. پس به‌گونه‌ای هوس‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند و سخن شایسته بگویید.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه  ما به‌عنوان یک طلبه و روحانی  این است که از رفتارها و انحرافات کوچک غافل نباشیم  و احساس مسؤولیت کنیم.

امام‌جمعه شهر گراش: اصلی‌ترین وظیفه مبلغین، تبیین پیام عاشوراست

نشست اخلاقی با هدف بصیرت افزایی واقعه عاشورا با حضور 60 نفر از طلاب  و مسؤولان، در مدرسه‌ علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد.

در این نشست «حجت‌الاسلام سید رضا شاهچراغ» امام‌جمعه شهر گراش، اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه مبلغان، تبیین پیام عاشوراست.

وی گفت: اگر واقعه عاشورا رخ نمی‌داد، قطعاً در همان ابتدای قرن اول و دوم هجری چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام شاهچراغ  ادامه داد: آن چیزی که باعث قیام و حرکت امام از مدینه به سوی کربلا و قیام عاشورا شد، این بود که اساس دین به انحراف کشیده شده  بود و برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر این حرکت صورت گرفت.

وی افزود: بنی‌امیه بعد از رحلت پیامبر(ص) حاکمیت جهان اسلام را به عهده گرفت و از آنجا که رکن و اساس دین، امامت و ولایت است، امامت را کنار گذاشتند و حکومت ولایی را به طرف حکومت سلطنتی بردند.

امام‌جمعه شهر گراش بیان داشت: بنی‌امیه به ظاهر مسلمان بودند، اما در باطن بویی از اسلام حقیقی نبرده بودند. چراکه کسی جرأت نداشت سیره و سنت رسول خدا و امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم بیان کند.

وی ادامه داد: بنی‌امیه بعد از رحلت پیامبر انجام اقدام به تقدس زدایی کردند و آن چیزی که برای مردم مقدس بود را از بین می‌بردند.

حجت‌الاسلام شاهچراغ با اشاره به وظیفه سنگین زنان در تبیین پیام عاشورا برای دیگران، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه طلاب و مبلغان این است که پیام عاشورا و عبرت‌ها و درس‌هایی که از این حادثه گرفته می‌شود را برای مردم بیان کنند.

تجهیز کتابخانه مدرسه علمیه گله‌دار در زمینه روانشناسی و مسائل خانواده

کتابدار مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله‌دار از خرید65 جلد کتاب در زمینه روانشناسی و مسائل خانواده خبر داد.

صدیقه عبدالله پور گفت: تعداد کتاب‌هایی که در کتابخانه مدرسه وجود دارد، حدود 4947 هزار جلد کتاب می باشد که 65 جلد کتاب جدید در زمینه روانشناسی و مسائل خانواده به کتاب‌ها اضافه شده است.

وی بیان کرد: حدود 3 هزار جلد کتاب هدیه از طرف مرکز مدیریت و خواهران طلبه بوده است و تعداد کتاب‌هایی که خریداری‌شده از کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌ها بوده است.

مسؤول کتابخانه در ادامه با توجه به انتظاری که از مراجعه‌کنندگان داشت ابراز کرد: طلاب بیشتر به کتابخانه مراجعه کنند و جهت بالا بردن اطلاعات عمومی خود کتاب‌های بیشتری و مفیدتری را مطالعه کنند.

در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا مرودشت بررسی شد؛ وظیفه زن در قبال شوهر

مراسم روز خانواده در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) مرودشت با حضور طلاب و همسرانشان برگزار شد.

در این نشست «حجت‌الاسلام کلانتری»، استاد حوزه، به تفهیم جایگاه و ارزش خانواده از نظر اسلام و تبیین وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر و نسبت به فرزندان پرداخت.

وی گفت: برخی از خانواده‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی موفق هستند، در مقابل عده‌ای با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. باید امروز راهی را تنظیم کنیم تا خانواده در یک امنیت کامل به سر ببرند و از نظر شخصی و اجتماعی به‌عنوان الگو اهل‌بیت(ع) را معرفی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: محیط خانواده، محیط ارزشمندی است که به وسیله زن و مرد اداره می‌شود. خانواده اسلامی مسائل شرعی و اخلاق اسلامی را مراعات کنند. ولی اگر در خانواده زن و مرد یکدیگر را درک نکنند در مقابل فشارهای زندگی هر دو طرف ضرر خواهند دید. عظمت، شخصیت و موقعیت خانواده به این است که زوجین با هم هماهنگ باشند.

وی تأکید کرد: وظیفه طلاب خواهر به سبب سربازی امام زمان(عج) در این امر بیشتر و مهم‌تر است. البته ترغیب دیگران به خودسازی نیازمند این است که نخست خودمان را بسازیم.

حجت‌الاسلام کلانتری ابراز کرد: زن و مرد لباس یکدیگرند و باید برای هم ارزش قائل شوند. زوجین باید با صبر با یکدیگر بسازند.

اعزام مبلغ به مدارس آموزش و پرورش شهر گله‌دار

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله‌دار از اعزام 12 مبلغ به مدارس آموزش و پرورش گله‌دار در سال تحصیلی96-95 خبر داد.

«خانم معصومه علیزاده» گفت: با همکاری و هماهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله‌دار با آموزش وپرورش، مبلغان ائمه جماعت در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به تبلیغ نماز جماعت می‌پردازند.

وی افزود: زمان شروع اعزام این مبلغان همراه با ماه محرم‌الحرام بوده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

خانم علیزاده بیان کرد: مبلغان در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به برگزاری آموزش عملی نماز و احکام، قرائت صحیح آن و پاسخ‌گویی به سؤالات احکام به این مدارس اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این اعزام با استقبال پرشور آموزش و پرورش و مدارس شهر گله‌دار روبرو بود./303/919/ب1

ارسال نظرات