۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۴۶۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

قیام حسینی برای اقامه معروف برپا شد

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حکومت یزید بزرگ ترین منکر زمان امام حسین (ع) بود، گفت: امام حسین (ع) برای اقامه معروف و مقابله با منکرات قیام کرد.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید جلال حسینی استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش رؤسا و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان‌‌های استان با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف خود را از قیام اقامه امر به معروف و نهی از منکر می داند، اظهار داشت: این فریضه موجب اقامه دیگر فرايض دینی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت:  امام حسین(ع) زمانی که با مزار جدش پیامبر اسلام (ص) وداع می‌‌کرد از خداوند می خواهد که توفیقاتش را برای اقامه معروف و مقابله با منکر بیشتر کند، درس مهم عاشورا همین امر به معروف و نهی از منکر و اقامه معروفات است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام خود می خواست با بزرگ ترین منکر زمان خود یعنی یزید و حکومتی یزیدی مقابله کند، تصریح کرد: منظور امام(ع) از امر به معروف و نهی از منکر صرفا در رابطه با منکراتی چون بدحجابی نبود، به همین خاطر بود که مقابله با سلطان ظلم و جور که اهل فساد و عمل خلاف دین رسول الله بود را واجب خواند.

وی با اشاره به بیانات امام حسین (ع)، ادامه داد: اگر کسی سلطان و حاکمی چون یزید را امر به معروف و نهی از منکر نکند شایسته‌‌تر است با آن سلطان محشور شود؛ امام سپس می فرماید که حکومت یزید از حدود الهی تعدی می کند و از بیت المال غارت و فساد را ترویج می کند، ازاین رو خود را برای ایستادن در برابر او از همه سزاوارتر می داند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه با حکومت یزید بقای اسلام در خطر بود و مسلما امام با یاران اندک خود توان شکست یزید و سپاهش را نداشت، خاطرنشان کرد: عمل صحیح آن بود که امام در برابر یزید امر به معروف و نهی از منکر کند و نشان دهد که مسلمان نباید نسبت به ظلم بی‌‌تفاوت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) آموخت که با مشاهده منکر وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است حتی سخت و دشوار باشد، تصریح کرد: همه می‌‌دانیم که انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی است و اسلام محقق نمی شود مگر اینکه امر به معروف اقامه شود و با منکرات مقابله شود.

این استاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی ایران را یک نظام برخاسته از قرآن و سنت دانست و ابراز داشت: انقلاب از همین مکتب حسینی و عاشورایی الهام گرفت و برای اهداف اسلامی و عاشورایی به پا خواست و در نهایت پیروز شد تا معروفات را اجرا و با منکرات مقابله کند./202/854/ب1

ارسال نظرات