۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۶۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

قیام عاشورا لازمه بقای دین رسول الله بود

حجت الاسلام وحدت گفت: جنایات و مفاسد خلفای بنی امیه، جامعه اسلامی را به ورطه نابودی کشانده و چیزی از اسلام ناب محمدی(ص) باقی نمانده بود.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیل وحدت، استاد حوزه و دانشگاه تبریز یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینی هیأت جامعه ایثارگران راهیان عاشورا با تأکید بر این‌که تک تک لحظات حادثه عاشورا برای افراد آگاه و بصیر درس عبرت است، اظهار داشت: امام حسین(ع) حقیقتی را در کربلا پیاده کرد که هنوز در سراسر جهان جاری است.

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام به دنبال فروپاشی اعتقادات اصیل دینی و شیعی از درون هستند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد تنها ظاهر این مجالس باقی بماند و از محتوا هیچ نماند، در چنین وضعیتی اگر به محتوای مجالس دینی توجه نشود، شناختی از فلسفه قیام عاشورا کسب نخواهیم کرد.

حجت الاسلام وحدت با بیان این‌که قیام عاشورا لازمه بقای دین رسول الله بوده است، تصریح کرد: اگر جبهه حق علیه کفر در سال 61 هجری منجر به رسوایی دستگاه فاسد بنی‌امیه شد، باید دانست که امروز نیز اسلاف یزدیان و امویان وارد میدان شده‌اند تا مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را به انحراف بکشند.

این قاضی بازنشسته دادگستری با تأکید بر این‌که همگان بایستی برای تقویت جبهه حق و حقیقت همت داشته باشند، گفت: واقعه عاشورا برای اثبات حقانیت اهل بیت(ع) بود؛ اگر امام حسن(ع) بنا به مصلحت زمان با معاویه صلح کرد، می‌دانست که روزی خلیفه ناحق امت اسلامی روزی شروط صلح‌نامه را زیرپا خواهد گذاشت و همین عامل رسوایی بنی امیه خواهد بود.

حجت الاسلام وحدت با بیان اینکه جنایات خلفای بنی امیه، جامعه اسلامی را به ورطه نابودی کشانده و چیزی از اسلام ناب محمدی(ص) باقی نمانده بود، گفت: اگر نبود قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امروز آموزه های قرآن و رسول گرامی اسلام بنا به میل خلفای ظلم و جور تحری شده دست ما می رسید.

وی با تأکید بر این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای دین جدش رسول خدا و برپایی امر به معروف و نهی از منکر علیه حکومت فاسد یزید قیام کرد، ادامه داد: هنوز هم جبهه های جنگ علیه حکومت‌های فاسد، ظالم، استکباری و استعماری برقرار است؛ اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی به نام اسلام هستیم، همه نشان از تلاش دشمن برای نابودی اسلام ناب است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی تنها ابزاری برای تحقق اهداف شوم اربابان غربی، عربی و صهیونیستی خود هستند، همه وظیفه داریم برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی قدم برداریم، امنیت و آسایش کشور مرهون مجاهدت مدافعان حرم است.

گفتنی است، این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود، با عزاداری و سینه‌زنی خیابانی به پایان رسید./202/935/ب1

ارسال نظرات