۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۵۴۶۸۸
استاد حوزه علمیه:

خلف وعده و بدعهدی سنت آمریکا است

حجت الاسلام کاردان گفت: امروز ما شاهد بد عهدی طرف مقابل در مسأله برجام هستیم و این بدعهدی سنت شیطان بزرگ است زیرا کار آنها تنها وعده دروغ دادن و خلف به وعده است به همین سبب امام راحل او را شیطان بزرگ خواند و رهبر معظم انقلاب فرمودند: من به آنان خوشبین نیستم.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه یکشنبه 18 مهرماه در آستاد مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با بررسی دلایل و عواملی که منجر به شهادت امام حسین(ع) شد، اظهار داشت: سیدبن طاووس در عمل چهاردهم از اعمال حرم سیداشهدا(ع)، در کتاب گرانسنگ مفاتیح الجنان چنین نقل می‌کند «فَقَتَلُوهُ بِالْعَمْدِ الْمُعْتَمَدِ قَتَلُوهُ عَلَى الْإِیمَانِ وَ أَطَاعُوا فِی قَتْلِهِ الشَّیْطَانَ وَ لَمْ یُرَاقِبُوا فِیهِ الرَّحْمَن».

وی در ادامه با اشاره به این بخش أَطَاعُوا فِی قَتْلِهِ الشَّیْطَانَ ابراز کرد: کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند انسانهایی بود که مطیع شیطان بودند.

حجت الاسلام کاردان با اشاره به برنامه‌های شیطان در مطیع کردن انسانها، گفت: مهمترین حربه و سلاح شیطان وسوسه است او از این امر در راستای منحرف کردن انسانها بهره می‌برد تا آنها را مطیع خود و در نهایت به اوج گمراهی و ذلالت گرفتار کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر برنامه‌های شیطان، عنوان کرد: انسانهایی که بین حق و باطل، باطل و هوای نفسشان را انتخاب می‌کنند همنشینان شیطان هستند امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: اول چیزی که از همنشینی با هواپرستان در انسان ایجاد می‌شود آن است که ایمان از انسان دور می‌شود؛ زمانی که انسان از این خط قرمز دور شود مسیر برای نفوذ شیطان هموار خواهد شد.

این خطیب مشهور با بیان اینکه شیطان در وجود انسان مومن نمی‌تواند نفوذ کند، بیان داشت: مومنان به سبب ایمان قوی هرگز منحرف نمی‌شوند و آنها تنها با مومنان همنشینی می‌کنند انسان باید مراقب همنشینیان خود باشد چرا که همنشین عاقبت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند.

وی افزود: امروز استفاده نادرست از فضای مجازی در اصل اجازه نفوذ شیطان در تخریب ارزشها و باورهای دینی و عرفی یک فرد است و این سبب حسرت انسان در یوم الحساب می‌شود.

حجت الاسلام کاردان خلف به وعده را از دیگر برنامه‌های شیطان خواند و گفت: امروز ما شاهد بد عهدی طرف مقابل در مساله برجام هستیم و این بدعهدی سنت شیطان بزرگ است زیرا کار آنها تنها وعده دروغ دادن و خلف به وعده است به همین سبب امام راحل او را شیطان بزرگ خواند و رهبر معظم انقلاب فرمودند: من به آنان خوشبین نیستم.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه برخی از شیطانهای دنیوی دوبرابر خود شیطان در قیامت عذاب می‌شوند، بیان داشت: کسانی که همه هم و غم خود را برای نابودی و اذیت اولاد امیرالمومنان(ع) قرار می‌دهند دو برابر ابلیس در روز یوم الحساب عذاب می‌بینند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز آل سعود مطیع اوامر و نواهی شیطان بزرگ آمریکا است ولی آل سعود باید بدانند که هرگز آمریکا او را با چشم یک دوست نگاه نخواهد کرد./202/813/ب1

ارسال نظرات