۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۴۶۹۵
فرمانده سپاه استان سمنان:

شهدا رهروان ثابت قدم گفتمان عاشورا هستند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان شهدای ایران اسلامی را رهروان حقیقی و ثابت قدم گفتمان عاشورای حسینی برشمرد و گفت: شهدا خدایی شدند و ماندگار هستند، همانا آنکه می‌خواهد در جبهه حق بماند باید نیت و عمل و هدفش خدایی شود.
فرمانده سپاه استان سمنان فرمانده سپاه استان سمنان یادواره روستای ابوالبق دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سپاه استان سمنان شب گذشته در یادواره بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید احمد سمیعی و چهار شهید والامقام روستای ابوالبق شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار این خطه در حسینیه این روستا برگزار شد، اظهار داشت: محرم هنگامه سخن گفتن از شهادت است و شهدای ما به تبعیت از راه سیدالشهدا(ع) این مسیر مقدس را پیمودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کوفیان پیش از واقعه کربلا از متدینین بشمار می‌رفتند اما دو علت ـ تبعیت از هوای نفس و آرزوهای بلند ـ گذشته آنان را بر باد داد و آنها را خسرالدنیا و الاخره نمود، خاطر‌نشان کرد: نخستین چیزی که سبب شد کوفیان در مقابل امام حسین(ع) بایستند، سر ایشان را از تن جدا کنند و خدا را شکر بگویند، " تبعیت از هوای نفس " بود، همانا انسان تابع هوای نفس حق را باطل و باطل را عین حق می‌بیند.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه حسین(ع) نماد همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها است و یاران باوفایش نیز همه خوبی‌ها را در کربلا به نمایش گذاردند، تصریح کرد: در عاشورای اباعبدالله و اصحابشان هرچه می‌بینیم رهروی حق و توجه به خداوند است، آنها به‌خوبی باور داشتند که بدون خدا هیچ‌چیز مفهومی ندارد.

شاهچراغی بارزترین درس عاشورا را باور عظمت خداوند دانست و افزود: انتصاب به تنهایی به کسی یا چیزی، جایگاه الهی و خدایی به آدمی نمی‌دهد، حسین(ع) همه چیزش را در راه رضای خداوند فدا کرد و خداوند نیز همه موهبت‌ها به جز خدایی را به سیدالشهدا(ع) عطا کرد؛ این باور راسخ در وجود شهدای ما نیز بوده است و از این رو خداوند به آنان جایگاه رفیع و مقام شفاعت عطا کرده است.

سردار سپاه اسلام با بیان اینکه شهدا در زندگی دنیویشان به خدا توکل کردند و راه رضای او را برگزیدند، اظهار داشت: اینگونه است که شهدا به جایگاه قرب حضرت حق وصل می‌شوند، همانا هرکس به این مقام وصل شود می‌ماند، اگر کسی می‌خواهد در جبهه حق بماند باید نیتش، عملش و هدفش خدایی شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، دومین وجه تشابه شهدای عظیم الشأن کربلا با شهدای ایران اسلامی را ولایتمداری عنوان و خاطر‌نشان کرد: همه برکت نام شهدای کربلا به نام پربرکت سیدالشهدا(ع) است، محور قیام کربلا اباعبدالله(ع) است، همواره مهمترین رکن جبهه حق رهبر، ولی و امام است، همانا شهدای ما نیز این مهم را به‌خوبی درک کرده بودند و از این رو وصیتنامه شهیدی را نمی‌بینید که به امام و لزوم تبعیت از ولایت فقیه اشاره نکرده باشد.

وی اضافه کرد: شهدا راه حق را به‌خوبی شناختند، امروز هم مسیر همان مسیر عاشورای حسین(ع) است، در یمن، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شیعیان تبعیت از امام زمان و نائب برحق او ولی امر مسلمین جهان را چراغ راه خود قرار داده اند، اینگونه است که جوانان بسیاری برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت و حریم ولایت سراز پا نمی‌شناسند./202/977/ب1

ارسال نظرات