۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۷۵۰
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در 52 امامزاده شاخص خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا با شرکت مردم عزادار و اعضای هیئات مذهبی در 52 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های تاسوعا و عاشورا، با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزاده‌های استان، اظهار کرد: در قالب این طرح نماز جماعت ظهر عاشورا در 52 امامزاده شاخص شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این 52 امامزاده در دهه نخست ماه محرم مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند، اضافه کرد: نماز جماعت ظهر عاشورا در همه این امامزاده‌ها با حضور مردم عزادار و اعضای هیئات مذهبی و به امامت ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه برنامه محوری اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی کرده و در دیگر شهرستانها هم ائمه جمعه سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طرح بصیرت عاشورایی برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی روحانیان برگزیده، مداحی، عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در امامزاده‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: روز عاشورا هیئات مذهبی در شهرها و روستاهای مختلف استان در محل امامزاده‌ها گرد هم آمده و به‌صورت تجمیعی و هماهنگ اقدام به عزاداری می‌کنند که در این زمینه هماهنگیهای لازم برای میزبانی از هیئات مذهبی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان صورت گرفته است.

به گفته حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، مراسم عزاداری هماهنگ هیأتهای مذهبی بجنورد در روز عاشورا در حرم مطهر حضرت سید عباس(ع) به‌صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای خراسان شمالی پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از عاشورا هم تجمع رهروان زینبی در قالب بخشی از طرح بصیرت عاشورایی با شرکت بانوان در هشت امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مزبور شامل عزاداری، سخنرانی و مداحی است، ادامه داد: این برنامه‌ها صبح و عصر روز جمعه، دوازدهم محرم و بیست و سوم مهرماه در جوار هشت امامزاده شاخص شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد حرم مطهر حضرت سیدعباس (ع) در بجنورد با سخنرانی حجت‌الاسلام سالاری و مداحی محراب، امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان با سخنرانی حجت‌الاسلام علیدوست و مداحی اسماعیلی، امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی اسفراین با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی یحیی‌آبادی و امامزاده حمزه بن موسی(ع) دهنه شیرین اسفراین با سخنرانی حجت‌الاسلام خانی و مداحی خانی را برخی از امامزاده‌های میزبان برگزاری تجمع رهروان زینبی در استان ذکر کرد.

به گفته وی، امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست جاجرم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی نقی کارگرمقدم، امامزاده فخرالدین(ع) ایور شهرستان گرمه با سخنرانی حجت‌الاسلام صالحی‌نیا و مداحی غلامی، امامزاده محمد(ع) دلاور شهرستان مانه و سملقان با سخنرانی حجت‌الاسلام یحیی حسام و مداحی مقتدایی و امامزاده سید جعفر(ع) سیاهدشت فاروج با سخنرانی خانم رجعتی و مداحی رضایی دیگر امامزاده‌های میزبان برگزاری تجمع رهروان زینبی در استان هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات