۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۵۴۷۷۵
امام جمعه بجنورد:

دفاع از حریم فرهنگی جامعه نیازمند عملیاتی شدن امر به معروف است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: دفاع و حفاظت از حریم فرهنگی جامعه اسلامی درگرو عملیاتی شدن این دو فریضه الهی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان با گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، با اشاره به استقبال گسترده و باشکوه مردم استان در سفر رهبری، اظهار کرد: مردم خراسان شمالی نماد و اسطوره حضور در صحنه‌های انقلابی و ولایی هستند.

وی با بیان اینکه نوزدهم مهرماه، یادآور خاطره ورود یک بزرگ‌مرد، یک حکیم حاکم و یک فقیه عارف به این استان است، ادامه داد: روز استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی در بجنورد جمعیت موج می‌زد، این در حالی است که پیش از آن کسی فکر نمی‌کرد این‌ همه جمعیت، این‌ همه انسان مؤمن و انقلابی و این‌ همه ولایتمدار در یک استان کوچک این‌ گونه به خیابانها بریزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اما رهبر معظم انقلاب پس از آن درباره این سفر تاریخی در پیام نوروزی خود فرمودند: «دنیا اگر می‌خواهد حضور معنادار گسترده و باشکوه مردم در صحنه را ببیند به مردم خراسان شمالی بنگرد که نماد و اسطوره حضور هستند» که این یک برگ زرین در تاریخ این استان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در تاریخ استان خراسان شمالی و این مردم، دو نمره 19 و یک نمره 20 وجود دارد، گفت: نوزدهم تیرماه سال 83 استان تأسیس شد و نوزدهم مهرماه سال 91 هم رهبر معظم انقلاب به این استان تشریف آوردند.

وی ادامه داد: اما نمره 20، نمره حضور مردم ولایتمدار و بصیر استان خراسان شمالی در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب بود؛ از این‌ رو باید مردم استان این نمره 20 و این برگ زرین را همواره حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هنوز که هنوز است پس از گذشت چهار سال از سفر پرخیر و برکت معظم له، طعم شیرین و اشتیاق آن روز برای دیدار با رهبری خاطره‌ای شیرین را به اذهان مردم این استان متبادر می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی حضور و گردهمایی امروز مردم و مسؤولان در سالروز سفر رهبری به استان را تجدید عهد با حریم ولایت دانست و گفت: از همین جا اعلام می‌کنیم که ما همیشه پیرو ولی امر مسلمین بوده و هستیم و تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبات رهبری و تأکیدات ایشان در حوزه‌های مختلف به کار می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امروز موضوع سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت مورد نظر رهبر معظم انقلاب كه منشأ صدور آنها در اين استان بوده، بايد در اولویت پيگيري نهادهاي استان قرار گيرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر این انقلاب باز هم نیاز به حضور ما داشته باشد باز هم آماده‌ایم، گفت: دو مدافع باید در جامعه وجود داشته باشد؛ یکی مدافع حرم و دیگری مدافع حریم؛ زیرا مدافع حرم در آن طرف مرزها از کیان کشور دفاع می‌کند و دیگری آمر به معروف و ناهی از منکر و پاسدار ارزشها و مدافع ولایت است که باید به‌صورت ویژه در داخل کشور نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: دفاع و حفاظت از حریم فرهنگی جامعه اسلامی در گرو عملیاتی شدن این دو فریضه الهی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات