۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۵۴۷۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

هیأت های مذهبی جنایات آل سعود را منعکس کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به حضور هیأت های شهرستان اهواز در مراسم تاسوعا و عاشورا، گفت: هیأت ها به انعکاس مظلومیت کشورهای اسلامی به ویژه ملت یمن و جنایت های آل سعود بپردازند.
حجت الاسلام بلک ، رييس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ابراز داشت: مسیر حرکت هیئات عزاداری اهواز در این روزها همچون سال های گذشته خیابان شریعتی به سوی بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی و در نهایت خیابان آزادگان و بازگشت در چنین مسیری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در تاسوعا تعدادی از هیأت ها به سوی حسینیه عباسیه و اعظم حرکت خواهند کرد، افزود: در روز عاشورا این مسیر طی یک کروکی مشخصی در اختیار هیأت ها و نیروهای انتظامی و راهور و سایر بخش های خدماتی قرار داده می شود تا با توجه به ازدحام هیأت ها کنترل حرکت و نظم مشخصی صورت گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه دستگاه های مختلفی در برگزاری این مراسمات حضور خواهند داشت، ابراز داشت: در سال های اخیر با توجه به کثرت هیأت ها و عدم گنجایش مکانی و خیابان های اصلی، پذیرایی از هیئات در نقاط متعددی صورت می گیرد حال آنکه پیش از آن پذیرایی از هیأت ها در هسته اصلی شهر انجام می گرفت.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه در اهواز حدود 800 هیأت در این دو روز حضور خواهند داشت، اظهار داشت: تعدادی از این هیأت ها سالانه و به صورت تخصصی به برگزاری مراسم تعزیه و شبیه خوانی می پردازند که امسال این مراسم در اطراف شهر برگزار می شود.

وی رعایت نظم و هوشیاری در برقراری امنیت را از هیأت ها خواستار و اظهار داشت: هیأت ها از جنبه محتوایی رسالت بزرگی دارند و در آنها تمثال های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و امام راحل مشاهده شود چرا که این اقدام نمادی از معرفت و آگاهی سیاسی آنها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان به ملت های مظلوم منطقه به ویژه مردم یمن و جنایت های آل سعود علیه آنها اشاره و عنوان کرد: هیأت ها واکنش های طبیعی خود را در ابراز انزجار از جنایت های آل سعود نشان دهند./302/9456/ب1

ارسال نظرات