۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۸۱۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

نهضت حسینی الگوی استکبارستیزی برای جامعه اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت حسینی الگوی استکبارستیزی برای جامعه امروز ما است، گفت: بهترین درسی که می توان از قیام شکوهمند سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گرفت، ایستادگی در برابر ظلم و جور و مقابله با بدعت های ضد اسلامی است.
 پیام عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام روح الله ترابی نسب، مسؤول قرارگاه فرهنگی علویان مازندران امروز در جمع هیأت عزاداری ابالفضل العباس(ع) فریدونکنار با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از امام حسین(ع) به عنوان مظهر عشق و صفا، الگوی راه حق و ایستادگی و معلم عزت یاد کرد و گفت: سید و سالار شهیدان پیشوای عدالت و حق طلبی و نمونه اخلاق و نجابت و رمز پیروزی حق بر باطل است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) امت رسول الله درس عزت و آزادگی داد که هرگز و تحت هیچ شرایطی عزت آزادی و اسلام را با هیچ چیز معاوضه نکنند، افزود: سید و سالار شهیدان با جمله تاریخی «هیهات منّاالذله» خود، تا ابد عزت اسلام و مؤمن واقعی را ثبت کرد و دنیای پر زرق و برق باطل و ذلت بردگی را با ریختن خون سرخش تار و مار ساخت.

استاد حوزه علمیه مازندران عزت طلبی را اساسی ترین شعار امام حسین(ع) در نهضت عاشورا دانست و اظهار داشت: این شعار مهم با تعابیر مختلف در ماجرای عاشورا مطرح شده است و معروف‌ترین آنها «هیهات من الذله» است که به صورت قطعی ذلت را نفی می کند.

حجت الاسلام ترابی نسب با بیان این‌که عزتی که امام حسین(ع) مطرح کرد عزت حکیمانه بود، یادآور شد: نوع دیگری از عزت هم وجود دارد که ظاهری عزت طلبانه دارد اما در حقیقت سفیهانه است، بین این دو نوع عزت نوعی تقابل وجود دارد.

وی با اشاره به این که قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) برای اسلام ناب محمدی و برای حفظ اسلام بود و همه مسلمانان جهان باید ایثار، شهامت و ایستادگی در برابر ظلم را از امام حسین(ع) بیاموزند، گفت: امام حسین(ع) نهضت آزادی و آزادگی در برابر باطل را به همه مسلمانان آموخت و مسلمانان باید راه امام حسین(ع) را در پیش بگیرند.

مسؤول قرارگاه فرهنگی علویان مازندران تصریح کرد: امام حسین(ع) به عنوان مظهر شجاعت و دیانت در مقابل ظلم و استبداد قیام کرد و عزت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح داد که در صحرای کربلا ظلم‌ها و جنایاتی در حق ایشان و یارانش شد که بانیان این جنایتها نه تنها به اهداف دنیوی خود نرسیدند بلکه به ذلت و خواری گرفتار شدند.

حجت لاسلام ترابی نسب ادامه داد: يکی از ماندگارترين پيام های عاشورا که برای تمام بشريت درطول تاريخ، چه مسلمان و چه غيرمسلمان، آموزنده و زندگی سازاست، اين جمله امام حسین (ع) است که فرمودند: اگر دين نداريد، لااقل آزاده باشيد.

استاد حوزه علمیه مازندران قیام امام حسین(ع) را به عنوان درس و یک الگوی ارزشمند برای مسلمانان دانست و بیان داشت: در نهضت امام حسین(ع) ایستادگی برای احیای دین، نرفتن زیر با ظلم و استبداد، تغییرناپذیر عبودیت خداوند به عبودیت طاغوت و امر به معروف و نهی از منکر قابل مشاهده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تاریخ بشر موضوع مرده باد و زنده باد در قالب دعا و نفریت مفهوم پیدا می‌کند و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل به دلیل زورگویی و سلطه‌گری نظام سلطه بر دنیا بوده است و فرستادن لعن باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام ترابی نسب با اشاره به واقعه کربلا و لزوم نفرین و لعن به طراحان آن حادثه، خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا بسیاری از افراد در پشت پرده، قتل امام و یارانش را طراحی کردند که در واقع صحنه‌گردان اصلی واقعه بودند و به طور قطع واقعه کربلا به خاطر دنیازدگی برخی از خواص اتفاق افتاد و در زمان ما نیز کسانی هستند که مانند شمر باید به آنها مرگ باد بفرستیم.

مسؤول قرارگاه فرهنگی علویان مازندران با تأکید بر اینکه درس امام حسین(ع) درس زندگی است، افزود: در زمان کربلا برخی از خواص خود را به نفهمی زدند و در واقع رهبری جامعه را اذیت کردند که مورد لعن خداوند قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام ترابی نسب با بیان اینکه کلید برخی از افراد در تولی مانده و به سوی تبری حرکت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در داخل از این حرکت منع می‌کنند اما اوباما رییس‌جمهور مدعی دنیاداری از مرگ بر آمریکا می‌نالد و همواره گزینه‌های روی میز و زیر میز را مطرح می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه واقعه کربلا هر لحظه می‌تواند اتفاق بیفتد، یادآور شد: بسیاری از افراد امروز با اینکه می‌دانند موضوع چیست به میدان نمی‌آیند، همانند بسیاری از خواص که در فتنه ۸۸ سکوت کردند.

حجت الاسلام ترابی نسب افزود: بهترین درسی که می توان از قیام شکوهمند سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گرفت، ایستادگی در برابر ظلم و جور و مقابله با بدعت های ضد اسلامی است.

مسؤول قرارگاه فرهنگی علویان مازندران با بیان اینکه مردم کشور در فتنه ۸۸ جلوتر از برخی از خواص حرکت کردند، گفت: هنوز برخی از خواص بر این طبل می‌کوبند که مگر چه می‌شود که با آمریکا کنار بیاییم، اوباما در نیویورک این موضوع را فهمید که نمی‌تواند این فریاد را از مردم کشورمان گرفت اما برخی در کشور این موضوع را نمی‌فهمند.

حجت الاسلام ترابی نسب در پایان با اشاره به فلاکت مصر، لیبی و ترکیه پس از تعامل و دست دادن به آمریکا، خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) دست دادن به یزید و معاویه‌های زمان را نمی‌پذیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات