۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۵۴۸۶۸

اعلام برنامه های عاشورای حسینی در حرم امام رضا

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) همزمان با دهم محرم الحرام در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.
عزاداری عاشورای حسینی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: حرم مطهر رضوی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) میزبان جمع کثیری از مسلمانان اقصی نقاط جهان و هیأتهای مذهبی است به همین منظور برنامه های مذهبی ـ تبلیغی از سوی آستان وقدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: مراسم ويژه شب عاشوراي حسيني با سخنراني حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم  رئيسي، تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوي برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: زيارت امين الله، زيارت عاشورا و دعای توسل و مرثیه سرایی از سوی جواد غفاریان، هادی الهی و سیدناصر کهربایی مداحان اهل بیت(ع) قرائت می شود.

وی تصریح کرد: رضا قانع، جعفر ملائکه، کاظم غلامشاهی و امیر عارف مداحان شب عاشورای حسینی هستند که در رواق امام خميني (ره) به مرثيه سرايي و سينه زني می پردازند.

روز عاشوراي حسيني

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری عاشورای حسینی از بامداد روز چهارشنبه21 مهرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

وی افزود: قرائت زيارت امين الله، زيارت عاشورا و مرثيه سرايي مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمين سید مرتضی صالحي خوانساری برنامه های صبحگاه روز عاشورای حسینی است.       

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی قبل از نماز ظهر و حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان پس از اقامه نماز و عصر در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: فرازهايي از زيارت ناحيه مقدسه، مقتل‌خوانی از سوی حجت الاسلام جعفراسلامی فر ساعت 9:30 در رواق امام خمینی(ره) قرائت می شود.

خطبه‌خواني شب عاشوراي حسيني

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری مراسم خطبه‌خواني شب عاشوراي حسینی طبق برنامه همه ساله اظهار کرد: مراسم خطبه‌خواني شب عاشوراي حسيني سه شنبه شب بیستم مهرماه، پس از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالحكمه و صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم ساعت18 آغاز می شود و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمين عبدخدايي، نوحه‌خواني و شمع گردانی خادمام بارگاه ملکوتی رضوی، قرائت خطبه و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) به پایان می رسد.

مقتل خوانی عاشوراي حسيني

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مقتل خوانی روز عاشورای حسینی و قرائت فرازهايي از زيارت ناحيه مقدسه از سوی حجت الاسلام و المسلمين جعفر اسلامي فر ساعت  9:30 در رواق امام خمينی(ره) صورت می گیرد.

وی از قرائت زيارت عاشورا به طور كامل و با صد سلام از ساعت 13 تا 15:30 در رواق امام خمينی(ره) با نوای مداحان اهل بیت(ع) همچون عطاپور، عارف، خالق پور، علي ملائكه، ذوقیان و مشكي باف خبر داد.

شام غريبان حسيني

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: گراميداشت ياد و خاطره شهداي حرم مطهر رضوي همزمان با عزاداري و سوگواري شام غريبان حسيني ساعت 17:50 در رواق امام خميني(ره) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين جمالي برگزار می شود.

وی با اشاره به مراسم خاص شام غریبان حسینی از سوی خدام رضوی، گفت: همزمان با شام غریبان حسینی كاروانی از خادمان حرم رضوی در حالی که لاله هایی از شمع به دست دارند، بعداز نماز مغرب وعشاء از سازمان مركزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: این کاروان پس از اجتماع در صحن جمهوري اسلامي با مرثيه‌سرايي علي ملائكه، هادي اله و علي خوشچهره به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در حرم رضوی شبستان «روضه» داریم، گفت: سخنراني و بيان معارف حسينی به همراه قرائت زيارت عاشورا، مرثيه سرايي و سوگواری به صورت شبانه روزي در دهه اول محرم در شبستان گرم مسجدجامع گوهرشاد برگزار می شود./1308/302/ب2

ارسال نظرات