۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۵۴۸۸۶
حجت الاسلام راشد یزدی:

جوانان در راه کسب علم به فکر مدرک گرایی نباشند

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که جوانان درس را خوب بخوانند و کاری به مدرک نداشته باشند، گفت: جوانان بدانند که خوب درس خواندن از وظایف اصلی آنها شمرده می شود تا بتوانند فردای ایران را آن ها بسازند و سعی کنند مدرک گرایی را از فکر خود بیرون کنند.
حجت الاسلام راشديزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس مسائل دینی در شب تاسوعای حسینی در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: حرکت اسلام در جهان براساس تأمین سیری و اقتصادی مردم بوده تا کشورها پیشرفت کنند.

وی افزود: اسلام همیشه با فقر و تهی دستی در جامعه مبارزه کرده و سعی کرده که مردم با فعالیت های خود، پول حلالی را کسب کند تا درآمد زندگی خود را به وجود بیاورد.

حجت الاسلام راشد یزدی با توجه به این که انقلاب اسلامی ماهیت زندگی ها را تغییر داد، ابراز داشت: اگر ملتی احساس کرد که حکومت آن ها ظالم شده یا دیگر نمی تواند کاری را بکند و اگر انجام می دهد به فکر منافع شخصی خودشان هستند، باید انقلاب کنند.

وی ابراز داشت: مردم ایران در زمان شاه چون دیدند، ظلم زیاد شده و همه کشورها دارند کشور را می گیرند و بر مردم ایران تسلط پیدا می کنند، انقلاب کردند و نگذاشتند حق مظلوم در ایران پایمال شود.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که تخصص، گزینه گرا و مکتبی سه شعار در دین اسلام هستند، اظهار داشت: بتواند، بخواند و بفهمد سه کلمه ای هستند که برای پیشرفت انسان ها و  کشورها لازم است.

وی با اشاره به این که شعار من می توانم را باید همیشه در قلب خود داشته باشیم، خاطرنشان کرد: عنصر رهبری، مردم، تشکل ها و تداوم چهار خصوصیتی هستند که برای پایداری انقلاب لازم است و انقلابی باقی می ماند که با برنامه ریزی صورت گرفته باشد.

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: انقلاب های فروانی در جامعه شکل گرفته اما بیشتر آن ها از بین رفته اند و تداوم نداشته اند و انقلابی پیروز است که همه ی جوانب انقلاب را رعایت کرده و مردم پشت ان باشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با بمب هایی همچون راهپیمایی 22 بهمن و 9 دی زنده است و اگر اتحادهای مردم در نماز جمعه ها و عزاداری مردم نبود، اسلام نابود می شد.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که انقلاب کردن را قرآن امضا و اجازه داده است، تصریح کرد: انقلاب واقعی را امام حسین(ع) در کربلا انجام داد که با انقلاب خود توانست دین را احیاء و با ظلم بجنگد و به تمام جهانیان ثابت کند که مردم باید حق خودشان را از ظالم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تولید، فقر را در جامعه از بین می برد و همه افراد باید در جامعه اسلام کار کنند تا بیکاری و فقر در جامعه از بین برود.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که مردم استعدادهای خود را ناتوان نگیرند و نگویند که ما کار یاد نداریم، بیان داشت: مردم ایران استعدادهای زیادی را دارند و تفکر و اعتقاد انسان از یک بمب اتم هم خطرناک تر است.

وی ابراز داشت: بشر موجودی که در قلمرو تمام موجودات عالم نفوذ کرده و با تفکر و استعداد خود می تواند هر کاری را در دنیا انجام دهد همچون این که می تواند هواپیمایی را درست که که 800نفر در آن سوار می شوند و به آسمان می روند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که جوانان درس را خوب بخوانند و کاری به مدرک نداشته باشند، افزود: جوانان بدانند که خوب درس خواندن از وظایف اصلی افراد شمرده می شود تا بتوانند فردای ایران را آن ها بسازند و سعی کنند مدرک گرایی را از فکر خود بیرون کنند.

وی در پایان با توجه به این که درس نخواندن گناه بزرگی بوده، گفت: نسل جوان خودشان را هیچی فرض نکنند بلکه انسان می تواند با تلاش و کوشش به درجات بالای علمی برسد./9707/202/ب2

ارسال نظرات