۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۸۹۴
امام جمعه بابل:

روز تاسوعای حسینی روز غربت سیدالشهدا است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی روز تاسوعا را روز غربت امام حسین(ع) و یارانش عنوان کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) با مهلت گرفتن از دشمن در روز تاسوعا، افراد و خانواده خود را برای روز نبرد آماده ساخت تا در بهترین شرایط در مقابل سپاه انبوه دشمن قرار گیرند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مسجد آهنگرکلای بابل با بیان این مطلب که مطامع دنیا و طلب آن زمینه جنایت بزرگ کوفیان در کربلا بود، گفت: سیدالشهدا(ع) در خطبه ها و نصایح خود بارها در مذمت دنیا برای لشکریان دشمن به سخنرانی پرداخت اما دنیا طلبی کوفیان مانع از پذیرفتن نصایح امام حسین(ع) شد.

وی یکی از جلوه های جریان کربلا را غیرت دینی سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: غیرت دینی امام حسین(ع) موجب شد تا برای دفاع از اسلام ناب و مبارزه با اسلام انحرافی به همراه خاندان پیامبر(ص) به میدان مبارزه بیاید.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با بیان ویژگی برجسته انسان مؤمن برای حفاظت از دین، تصریح کرد: انسان مؤمن بر اساس غیرت دینی خود اگر تعارضی بین دین و دنیای خود ببیند، دنیای خود را فدای دین می کند.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ مردم کوفه این بود که دین برای آنها ابزاری برای رسیدن به دنیا بود و دین در حقیقت لعابی بر زندگی دنیایی آنها محسوب می شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از انحرافات مردم کوفه را تعبیر ناصحیح آنها از دین دانست و اظهار داشت: دین رفاه طلب و عافیت طلبی مردم کوفه موجب ایستادن آنها در برابر سیدالشهدا(ع) شد زیرا این دسته از افراد بلافاصله دین را فدای دنیا می کنند تا در عرصه ی دنیا برای آنها مشکلی به وجود نیاید.

وی یکی دیگر از علل قیام امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: مقابله بدعتها و فاصله گرفتن جامعه آن روز با ارزشهای الهی موجب قیام سید الشهدا(ع) شد تا بتواند گامی را برای اصلاح امت پیامبر(ص) بوجود بیاورد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با برشمردن مهمترین بدعت ها و انحراف ها در زمان سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: اولین بدعتی که سیدالشهدا(ع) نگران آن بود، به دست گرفتن سرپرستی جامعه اسلامی به دست نااهلانی مانند یزید بود که صریح ترین احکام اسلامی را رعایت نمی کردند.

وی نگرانی امام حسین(ع) را گم کردن راه حق در میان بدعت های آشکار بنی امیه دانست و ادامه داد: یزید با نشستن بر رأس حکومت اسلامی، آشکارا با احکام دین به مقابله برخواست و منطق و غیرت دینی امام حسین(ع) ایجاب می کرد که در مقابل این انحراف بزرگ بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی روز تاسوعا را روز غربت امام حسین(ع) و یارانش دانست و تأکید کرد: روز تاسوعا، روز محاصره کامل و همه جانبه سیدالشهدا(ع) و یارانش بود و هر لحظه بر سپاه دشمن و محاصره خاندان پیامبر(ص) افزوده می شد و سپاه دشمن از تعداد بالای خود ابراز خوشحالی می کردند.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) با مهلت در روز تاسوعا از سپاه دشمن، افراد و خانواده خود را برای روز نبرد آماده ساخت تا در بهترین شرایط در مقابل سپاه انبوه دشمن قرار گیرند.

امام جمعه بابل یکی دیگر از دلایل مهلت گرفتن امام حسین(ع) را در روز تاسوعا را ایجاد فرصت برای بازگشت و انصراف افراد سپاه مقابل دانست و گفت: سیدالشهدا(ع) از تمام فرصت خود برای هدایت افراد و انصراف انها از این گناه بزرگ استفاده  کرد تا حجت با آنها تمام شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات