۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۵۴۸۹۹
کارشناس مسائل مذهبی:

تمام تلاش دشمنان دور کردن جوانان از امام حسین و اهل بیت است

حجت الاسلام جعفریان با اشاره به اینکه امروز تمام تلاش دشمنان برای دور کردن جوانان از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است، گفت: امام حسین(ع) فرمودند «زیر سُم اسب می روم ولی زیر بار ظلم نمی روم»، دشمنان اسلام می خواهند که مسلمانان به این ‏سخن حضرت اباعبدالله(ع) عمل نکنند و در برابر ظلم کوتاه بیایند.
عزاداری عاشورای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفریان، کارشناس مسائل مذهبی، دوشنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مجموعه فرهنگی آسمانیهای اصفهان برگزار شد، گفت: امروز دشمنان اسلام به ویژه دشمنان شیعه در تلاش هستند تا با ایجاد شبهات پیرامون واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اعتقادات مردم را نسبت به اهل بیت و امام حسین (ع) ضعیف کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد ساده لوح با مشاهده شبهات و کلیپهای موجود در فضای مجازی و برخی شبکه های ماهواره ای به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند و با ارائه مدرک و سند سعی در توجیه کردن شبهات دارند، یکی از شبهاتی که معاندان مطرح می کنند این است که امام حسین(ع) ایرانیان زیادی را کشته است و دلیل ندارد مردم ایران تا این حد شیفته او باشند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: دشمنان در یک برهه از زمان اصل عزاداری را زیر سؤال می بردند و تعطیل می کردند ولی در حال حاضر کاری می کنند که مانع حضور جوانان در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شوند، از آنجایی که معرفت ما نسبت به اهل بیت(ع) و دستگاه امام حسین(ع) آن طور که باید قوی نیست دشمنان هم سعی می کنند مانع تقویت معرفت شیعیان به اهل بیت(ع) شوند.

حجت الاسلام جعفریان بیان داشت: امام حسین(ع) فرمودند «زیر سُم اسب می روم ولی زیر بار ظلم نمی روم»، دشمنان اسلام می خواهند که مسلمانان به این سخن حضرت اباعبدالله(ع) عمل نکنند، می خواهند عزاداران امام حسین(ع) فقط در مراسمات عزاداری شرکت کنند و اشکی بریزند و بر سر خود بکوبند ولی در برابر ظالمان کوتاه بیایند و از ترس اینکه مبادا دچار مشکلات اقتصادی شوند با دشمن از در دوستی وارد می شوند.

وی اظهار داشت: کسانی که می گویند بگذارید چرخ اقتصاد بچرخد و نیازی نیست چرخهای سانتریفیوژها بچرخد و ما اصلا انرژی هسته ای نمی خواهیم از جمله کسانی هستند که پیام امام حسین(ع) در روز عاشورا را دریافت نکرده اند و نمی دانند اینها حرفهای قلدرمآبانه دشمنان است، امروز پیرو مولایمان امام حسین(ع) زیر تانک و رگبار گلوله می رویم اما تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمی رویم.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر معنای درست «حُبُ الحُسَین اَجنّنی» را درک کرده باشیم می فهمیم که به این معنا نیست که رفتار دیوانه وار انجام دهیم، بلکه به این معنا است که من دیگر خودم را نمی بینم و هر چه هست حسین(ع) است و مقتدا و الگوی من امام حسین(ع) است، دستگاه امام حسین (ع) دستگاه عقل و منطق است.

حجت الاسلام جعفریان در پایان گفت: جوانان و نوجوانان ما باید کاملاً هوشیار و آگاه باشند و در فضای مجازی با دیدن هر کلیپ و مطلبی تحت تأثیر قرار نگیرند و قبل از هر گونه قضاوت ناعادلانه و نابجا با افراد عالم و کارشناس در این زمینه مشورت کنند، امروز تمام تلاش و برنامه ریزی دشمنان برای دین گریز کردن و دور کردن جوانان از اهل بیت(ع) است./869/201/ب2

ارسال نظرات