۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۹۱۲
امام جمعه موقت كاشان:

پروژه نفوذ فرهنگي دشمن متوجه خانواده با تغيير سبك زندگي است

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به تذكرات مكرر رهبر معظم انقلاب نسبت به طرح نفوذ دشمن، گفت: دشمن پروژه نفوذ فرهنگي خود را از خانواده ها و با استفاده از تغيير سبك زندگي آغاز كرده است و براي اجراي پروژه تغيير سبك زندگي خانواده را نشانه گرفته است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا در مسجد آيت الله رضوي، گفت: بهترين نقطه براي اصلاح سبك زندگي شروع از خانواده است چرا كه هرگونه اصلاحي در مسائل اقتصادي، سياسي، اقتصادي و اخلاقي در گرو عملكرد صحيح خانواده است.

وي با اشاره به اينكه خانواده هاي ايراني 8 سال دوران دفاع مقدس را اداره و پشتيباني‌ كردند و جبهه ها با كمكهاي مالي مردمي اداره مي شد، گفت: خانواده ها ضمن پشتيباني مالي، در تأمين نيروي انساني جبهه و جنگ نيز خانواده ها ايثار كردند و با اعزام جوانان خود با عنوان نيروهاي مردمي بسيج، جبهه ها پشتيباني‌ كردند.

به گفته وي، جبهه هاي جنگ از سوی خانواده هاي متديني كه در همين مجالس عزاداري امام حسين(ع) حضور داشتند و از مكتب حسين ابن علي(ع) درس گرفتند، جوانان و نوجونان و همسران خود را براي اعزام به جبهه تشويق كردند و آنها را براي نبرد با دشمنان اسلام و نظام به جبهه ها اعزام كردند.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: برخي از مادران اين خانواده ها كه سه و يا چهار شهيد را در دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام اسلامي ايران كرده بودند، بیان مي‌كردند اگر باز هم جوان داشتند آنها را هم براي دفاع از اسلام راهي جبهه هاي نبرد حق بر عليه باطل مي‌كردند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: مردم هميشه در صحنه ايران در تمامي مراسم هاي ملي، راهپيمايي‌ ها و انتخابات حضور فعالي داشته و امروز نيز در تمامي برنامه هاي ملي حضور فعال دارند و اين خانواده ها اعتقاد به انقلاب و اسلام و دفاع از اسلام دارند.

به گفته وي، مسير انتخابات را نيز خانواده ها هدايت مي كنند و اين خانواده است كه براساس تفكري كه دارند به نامزد مورد نظر رأي مي دهند.  

امام جمعه موقت در ادامه با اشاره به نقش مهم خانواده در اقتصاد مقاومتي، گفت: بخشي از اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب مبتني بر عدم خريد كالاي قاچاق و پرهيز از مصرف زياد و اسراف و بي توجهي به كالاي خارجي و توجه به كالاي ايراني براي تقويت بنيه اقتصادي داخلي است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: خانواده براي اصلاح جامعه و تبيين روش و سبك زندگي اسلامي نقش مهم اساسي دارد كه نبايد از آن غفلت كرد و اين در حالي است كه ما نسبت نقش خانواده ها در تحقق اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي اسلامي بي توجه هستيم.

وي با اشاره به تذكرات مكرر رهبر معظم انقلاب نسبت به طرح نفوذ دشمن، اظهار داشت: دشمن پروژه نفوذ فرهنگي خود را از خانواده ها و با استفاده از تغيير سبك زندگي آغاز كرده است و براي اجراي پروژه تغيير سبك زندگي خانواده را نشانه گرفته است.

به گفته وي، دشمن امروز در باتلاقي كه خود آن را درست كرده است گرفتار شده و در حال خفه شدن است.

امام جمعه موقت كاشان با بيان اينكه دشمن براي نفوذ خود تمامي توطئه ها و طراحي هاي خود را متوجه خانواده كرده است، ادامه داد: دشمن در پروژه نفوذ و تغيير سبك زندگي با تبليغات گسترده خود بر مصرف گرايي دامن زده است به طوري كه ايران امروز رتبه نخست مصرف مواد آرايشي در جهان را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام اسلامي‌تبار افزود: دشمن براي دخالت در مسائل سياسي، اقتصادي، نظامي، اخلاقي و فرهنگي تمام هجمه خود را متوجه خانواده كرده است، بنابراين بايد مراقب بود تا هجمه و بمباران  دشمن متوجه هر نقطه اي شد، دفاع خود را متوجه همان نقطه كرده و دشمن را در همان جا زمين گيركنيم.

وي در ادامه افزايش آمار طلاق درجامعه و فروپاشي خانواده، متزلزل كردن و تخريب خانواده، سردكردن كانون خانواده و تبديل خانواده عاطفي به خانواده ماشيني و بي روح  نظير فرهنگ غرب و سبك زندگي غربي، جلوگيري از تشكيل خانواده، ترويج خانه هاي مجردي و افزايش سن ازدواج را از جمله توطئه هاي دشمن در پروژه نفوذ فرهنگي و تغيير سبك زندگي دانست./1307/202/ب2

ارسال نظرات