۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۵۴۹۴۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عبادت معدن رحمت و مغفرت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه عبادت معدنی است که اگر انسان آن را بشکافت مغفرت، رحمت، رضایت و بهشت الهی از او استخراج می‌کند، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: عبادت را در آغوش بگیرید برترین مردم کسی است که عبادت محبوبش باشد و با اعضا و جوارحش وارد عبادت شود و خود را وقف عبادت کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علیمه در شامگاه تاسوعای حسینی در حسینیه قاسم بن الحسن، گفت: عبادت خدا به سه بخش تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه جسم عبادتهای واجب را همراهی می‌کند، عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمودند: برخی از امور و عبادات در قرآن به صورت جفت بیان شده مانند نماز و زکات، که اگر انسان به یکی از آن دو عمل کند و از دیگری غفلت داشته باشد آن عبادت انجام شده نیز مورد قبول حضرت حق قرار نخواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم عبادت خود را با احسان به والدین بیان کرده است، اظهار داشت: رفتار درست، بسیاری از افراد را به راه راست هدایت می‌کند اگر رفتار فرزندان نسبت به پدر و مادر درست باشد سبب راضایت آنان از فرزند خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با اشاره به اینکه گمراه کردن یک انسان برابر است با گمراه ساختن کل بشر، گفت: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد تا دیگران گرایش به دین پیدا کنند نه اینکه دین گریز شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انسان حق ندارد هیچ دلی را بسوزاند، اظهار داشت: انسان نه تنها حق ندارد دل هیچ انسانی را بسوراند بلکه این امر شامل حیوانات نیز می‌شود اگر کسی علاقه به دل سوزاندن دارد قلب دشمنان اسلام مانند داعش را بسوزاند و این هنر است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه کمک مالی بخش دیگری از عبادت واجب بدنی است، گفت: انسان دو اجل دارد که یکی از آن دو اجل معلق است که انسان می‌تواند با اعمال نیکو مانند انفاق به فقرا زمان آن را تغییر دهد.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه دیگر عبادت واجب بدنی شامل رعایت حقوق نزدیکان و بستگان می‌شود، اظهار داشت: انسان باید همه حقوق افراد اعم از آشنایان و بستگان را به درستی ادا کنند.

وی بخش دیگر عبادت را خدمت به خلق الله بیان کرد و گفت: در روایت آمده است برترین مردم کسی است که عاشق عبادت باشد؛ عبادت معدنی است که اگر انسان آن را بشکافت مغفرت، رحمت، رضایت و بهشت الهی از او استخراج می‌کند پیامبر(ص) فرمودند: عبادت را در آغوش بگیرید برترین مردم کسی است که عبادت محبوبش باشد و با اعضا و جوارحش وارد عبادت شود و خود را وقف عبادت کند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: خداوند از ملائکه‌ها سؤال کرد، اگر من شما را برای عبادت به زمین بفرستم چه عبادتی را  انجام می‌دهید، گفتند: ما به تشنگان آب خواهیم داد و نیاز نیازمندان را مرتفع خواهیم کرد و آخر اینکه به فردی که نمی‌تواند هزینه خانواده را تعمین کند کمک خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسانی که عاشق عبادت است و به اعمال نیکو عمل می‌کند از اینکه عمر کوتاه و یا طولانی داشته باشد اضطراب نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوری از محرمات الهی بالاترین عبادت است، امام علی(ع) فرمودند: اگر زمینه گناه برای کسی فراهم شود و انجام ندهد و بمیرد مانند شهید است و خداوند در رحمت خودش او را کفن می‌کند./813/202/ب2

ارسال نظرات