۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۹۴۸
حجت الاسلام مؤمنی:

مصلحت اندیشی در اطاعت از ولی بی معنا است

استاد حوزه علمیه تسلیم، تصدیق، وفا و نصیحت را فرمول استقامت و استواری یاران امام حسین(ع) دانست و گفت: کسی که بگوید من به این صفات اعتقاد دارم ولی الان مصلحت نمی دانم دروغ می گوید و در وادی ولایت نیست.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوز عملیه قم، در مراسم تاسوعای حسینی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که بسیاری از مردم بر حق بودن امام حسین(ع) را می دانستند و برخی حتی از کوفه فرار کردند، گفت: چون در جبهه حسین(ع) خبری از درهم و دینار نیست حمایت هم نیست.

وی با بیان این که در جبهه ولی خدا بی دلیل به کسی امتیاز نمی دهند، ابراز داشت: هر کسی نمی تواند در این جبهه استوار بماند و نشانه کسی که در این فرمول موفق شده است و در این سیر به درجه ای رسیده است و یار ولی خدا شده است در زیارت نامه حضرت عباس آمده است و خود حضرت عباس در درجه بالای این مسر قرار دارد.

مصلحت اندیشی در اطاعت از ولی معنا ندارد

حجت الاسلام مؤمنی در بیان فرمول ماندن در جبهه حق خاطرنشان کرد: تسلیم، تصدیق، وفاء و نصیحه در رابطه با ولایت فرمول استقامت و استواری شهدای کربلا بود و کسانی که در این جبهه استوارند متصف به این اوصاف هستند؛ کسی که بگوید من به این صفات اعتقاد دارم ولی الان مصلحت نمی دانم دروغ می گوید و در وادی ولایت نیست؛ زمانی که انسان غربت و مظلومیت را می بیند و باید سخن بگوید مصلحت اندیشی معنی ندارد.

وی افزود: کسانی که به قول خود دارند کار علمی می کنند و بحث صلح های زمان پیامبر(ص) را مطرح می کنند و بحث گفت وگوهای زمان اباعبد الله(ع) و امیر المؤمنین(ع) با لشکر باطل را مطرح می کنند یقینا به دنبال مصالح نادرست هستند و کاملا واضح و شفاف از ادبیات گفتاری شان می شود این را اثبات کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که تسلیم به معنی مطیع صد درصد ولی بودن است، گفت: تسلیم یعنی نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب و اولین مثال برای بحث تسلیم وجود حضرت فاطمه زهرا(س) است که در هر کجا و در هر حالتی که حضرت علی(ع) درخواستی از ایشان دارد بدون هیچ چون و چرایی قبول می کند.

وی در ماجرای عاشورا حضرت عباس(ع) را نمونه کامل اطاعت محض از ولی دانست و ابراز داشت: وقتی شمر برای حضرت عباس(ع) برای چندمین بار امان نامه آورد ایشان نمی خواست جواب شمر را بدهد ولی چون امام حسین(ع) فرمودند که جوابش را بده جلو رفت و او را رد کرد و یا در جایی که امام حسین(ع) فرمودند که برو برای بچه ها آب بیاور بدون هیچ حرفی پذیرفت و سلاح خودر ا زمین گذاشت و مشک را برداشت و به دل دشمن زد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که حضرت عباس(ع) وقتی به دشمن رسید آن ها را موعظه کرد که مگر شما چه دینی دارید که آب را بسته اید، گفت: حضرت به این امید که شاید برخی از افراد با این نصیحت به راه راست هدایت شوند این چند جمله را گفت و خدا کند امروز برخی از افراد اسم این نصیحت را گفت و گو و برد برد نگذارند.

کسانی که می گویند شعار اثری ندارد تاریخ کربلا را نمی دانند

وی با بیان این که حضرت عباس(ع) بدون سلاح به کنار شریعه فرات رفت و با هر رجزی که می خواند لشکر عمر سعد پراکنده می شدند، تصریح کرد: در جهاد اکبر شعار مؤثر است و با همین شعار که در گذشته به آن رجز می گفتند افراد فرار می کردند و قاسم ابن الحسن آمد در میدان شعار داد و رجز خواند؛ کسانی که می گویند شعار اثر ندارد تاریخ کربلا را نمی دانند و روضه به گوششان نخورده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حضرت عباس(ع) با یک مشک و بدون سلاح در برابر ابر قدرت زمان ایستاد، خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) اعتقاد به خدا داشت و با عمل خود ولی خدا را تصدیق کرد.

وی سومین صفتی که برای استواری در جبهه حق لازم است را وفا دانست و گفت: وفا به معنای دادن تمام سرمایه و به انجام رساندن کامل وظیفه است و حضرت عباس(ع) با این که بدنش پر از تیر بود ولی مشک را محافظت می کرد تا امر ولی روی زمین نماند و صفت چهارم هم نصیحت است که فوق معنی وفا است و این که انسان فوق وظیفه خود عمل کند و این صفات در حضرت عباس(ع) و دیگر شهدای کربلا جمع شده بود./843/پ202/س

ارسال نظرات