۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۹۵۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

آل سعود در تجاوزگري و کشتار مردم يمن هيچ حد و مرزي نمي‌شناسد

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار وحشيانه و غيرانساني آل‌سعود در به خاک و خون کشيدن مردم يمن بار ديگر اوج وحشيگري هيأت حاکمه عربستان را به نمايش گذاشت، گفت: این اقدام ضد انسانی آل سعود نشان داد آنها در تجاوزگري به مردم بي‌دفاع يمن هيچ حد و مرزي را نمي‌شناسند و به هيچ يک از قواعد اوليه انساني پايبند نيستند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم روز تاسوعای حسینی در ساری به جنایت های هولناک آل سعود در ماه محرم در کشور یمن اشاره کرد و گفت: این جنایت های آشکار و ضد انسانی در حالی رخ می دهد که مدعیان دفاع از حقوق بشر و انسانیت در سکوت مرگبار خود فرو رفته اند.

وی با بیان این که رفتار وحشيانه و غيرانساني آل‌سعود در به خاک و خون کشيدن مردم يمن بار ديگر اوج وحشيگري هيأت حاکمه عربستان را به نمايش گذاشت، گفت: این اقدام ضد انسانی آل سعود نشان داد آنها در تجاوزگري به مردم بي‌دفاع يمن هيچ حد و مرزي را نمي‌شناسند و به هيچ يک از قواعد اوليه انساني پايبند نيستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: تأسف‌آور‌تر آنکه نهادهاي حقوق بشري و مجامع بين‌المللي که طي يک سال گذشته چشم بر جنايات آل‌سعود در منطقه بسته‌اند، همچنان با سکوت مرگبار خود، نظاره‌گر اين جنايت‌ها هستند، به گونه‌اي که در اوج اقدامات غيرانساني آل‌سعود گاهي به صدور يک بيانيه نيم‌بند و بي‌اثر در محکوميت اين جنايات بسنده کرده تا در عمل نشان دهد، در روابط بين‌الملل تعيين‌کننده است نه مناسبات انساني و حقوق بشري ادعايي.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که جنایات آل سعود بدتر از جنایات آل بی عباس و بنی سفیان است، اظهار داشت: نظام اسلامی به حتم از انسان های مظلوم و بی گناه حمایت خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آل سعود با چراغ سبز آمریکا و حمایت های رژیم صهیونیستی کشتار مردم بی گناه یمن را آغاز کرد، تصریح کرد: چرا کشورهای عربی برای دفاع از مردم مسلمان و بی‌دفاع یمن ائتلافی تشکیل نمی‌دهند و مسلمانان یمنی را زیر رگبار موشک‌های خود می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: عربستان با دلارهای نفتی خود، داعش، النصره، بوکوحرام و گروه‌های تروریستی را تقویت می‌کنند و این مشرک آل‌سعود است که جنگ‌های خاورمیانه را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به حمایت های کشورهای غربی از آل‌سعود متجاوز اشاره و خاطرنشان کرد: امروز حکام فاسد آل سعود با حمایت های آشکار آمریکا دست به جنایت های تاریخی در یمن زده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رژیم آل سعود با جنایت های خود در یمن زمینه سقوط و نابودی خود را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: این رژیم سرسپرده که فرمان بر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است با اقدامات مذبوحانه اش دیگر هیچ جایگاهی در میان کشورهای اسلامی ندارد.

وی با تأکید براین که سرنوشتی همچون صدام و دیگر دیکتاتورهای ملعون منطقه برای رژیم آل سعود متصور است، تأکید کرد: این رژیم نامشروع دیگر به پایان نزدیک شده و دیگر راه برگشتی برایش باقی نمانده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیان داشت: آنهایی که شعار حقوق بشر می دهند اکنون در برابر یاوه گویی های رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود ساکت نشسته اند و در مقابل مظلومیت زنان و کودکان مسلمان یمن خاموش شده اند که این مسأله بیانگر عدم درایت و بی حاصل بودن حقوق بشرشان است.

وی افزود: امروز همگان در دنیا شاهد هستند بدترین جنایات عین همان جنایات جنگی صهیونیست ها که در غزه مرتکب می شدند در یمن از سوی آل سعود درحال انجام است با این تفاوت که دنیا به دفاع از مردم مظلوم غزه بپاخواسته بود ولی مظلومیت مردم یمن به گونه ای است که هیچ کشوری به جز ایران اسلامی مدافع این مردم نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حتی اجازه کمک های انسانی مجامع بین المللی و سازمان های مردم نهاد را نمی دهند با این که حدود دوازده میلیون نفر در معرض خطر تشنگی و گرسنگی قرار دارند نمی گذارند تا کمکی به آن ها برسد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: امروز عربستان مأمور اجرای این طرح پس از رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم و کشورهای عربی دیگر به عنوان حامیان و ائتلاف کنندگان در حال سرعت بخشیدن به این طرح خبیثانه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود  الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: آن فرهنگ عظیم عاشورایی سبب شد تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدید و تحریم های ظالمانه به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر در جهان رشد کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در هراس هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا اثرگذاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی را کمرنگ کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، الگوی کربلا را کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین الگوی عالم توصیف کرد و گفت: این الگوی جامع، محدود به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها تاثیرگذاری خود را دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات