۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۵۴۹۸۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

حاکمان جور تحمل تجلی حق و حقیقت را ندارند

حجت الاسلام وحدت گفت: دشمنان همواره برای حق جلوه دادن اقدامات باطل خود، به دنبال مجوزهای شرعی هستند و تحمل تجلی حق و حقیقت را ندارند.
راهیان عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیل وحدت، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مراسم تاسوعای حسینی عزاداران راهیان عاشورای تبریز با تشریح وقایع روزهای تاسوعا و عاشورا سال 61 هجری، اظهار داشت: آنچه که منجر به وقوع فاجعه تاریخی عاشورا شد، ثمره حرام‌خوری ظالمان و حاکمان زمان بود.

وی با بیان این‌که انحراف جامعه اسلامی پس از ارتحال رسول گرامی اسلام به واسطه حکومت فاسد خلفای غاصب بوده است، خاطرنشان کرد: این انحراف به قدری عمیق و قابل توجه بود که همان امت رسول الله(ص) سال‌ها بعد اهل بیت آن حضرت را در عاشورای حسینی به شهادت رساندند.

حجت الاسلام وحدت با اشاره به این‌که دشمن همواره در طول تاریخ به دنبال انحراف افکار و اذهان بیدار و حق‌طلب بوده است، تصریح کرد: اگر مسلمانان صدر اسلام به توصیه پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر خم عمل می کردند؛ دیگر خبری از خلفای ظالم و غاصب نبود و حادثه تلخ عاشورا رقم نمی خورد.

این قاضی بازنشسته دادگستری گفت: دشمنان همواره برای حق جلوه دادن اقدامات باطل خود، به دنبال مجوزهای شرعی هستند، چنانکه برای قتل فرزند رسول الله(ص) از قاضی ساده‌لوحی استفاده کردند، حتی مردمانی که علیه سیدالشهدا(ع) شمشیر کشیده بودند؛ تصور می کردند که امام کافر شده و حتی تارک الصلاه است.

وی با اشاره به این‌که واقعه عاشورا همواره برای جهانیان عبرت‌های بسیاری دارد، افزود: ظالمان و حاکمان جور در هر زمانی تحمل تجلی حق و حقیقت را ندارند، از این رو با نیرنگ‌های مختلف و فتنه‌های جدید وارد میدان می شوند تا شاید بار دیگر بتوانند میان امام و امت فاصله‌افکنی کنند.

حجت الاسلام وحدت با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران ثمره پیروی از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده است، تصریح کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران در هر حال پیرو ولایت فقیه هستند و ارتباط میان امت و رهبری ناگسستنی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور شهردار تبریز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده های شهدا، جانیازان  و یادگاران دوران دفاع مقدس همراه بود، در سوگ شهادت علمدار کربلا به سوگواری و عزاداری پرداختند./935/202/ب2

ارسال نظرات