۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۹۹۲
آيت الله حائري شيرازي:

خانواده ها بايد اسلامي شوند

استاد اخلاق حوزه علميه و دانشگاه با توجه به حرکت امام حسين(ع) همراه با خانوادشان در کربلا گفت: در راستاي رسيدن به رضايت الهي بايد خانواده نيز همراه انسان اسلامي شوند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت الله محي الدين حائري شيرازي بعد از ظهر امروز در خيمه عزاي حسيني با اشاره به اينكه مصيبتي كه به امام حسين(ع) در كربلا وارد شد مصيبت بزرگي بود، گفت: صبر بر مصيبتها، مسِ وجود انسان را تبديل به طلا مي کند.

وي بعد از روضه خوانيهاي فراوان، با اشاره به سخنان حضرت زينب(س) در مجلس يزيد که فرمودند به جز زيبايي چيزي نديدم، افزود: اين جمله مبين تأثير بسيار زياد صبر بر مصائب کربلا بر شخصيت حضرت زينب(س) بوده است، اگر زينب کبري(س) در زمان فعلي شاهد اين بمبارانها در ممالک شيعي مثل يمن و سوريه بود باز هم اين جمله زيبا را بر زبان مبارکش جاري مي کرد.

آيت الله حائري شيرازي ادامه داد: صبر بر مصيبتها ناخالصي ها را از وجود انسان پاک مي کند، در آيه صد و پنجاه و ششم سوره بقره که مي فرمايد «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» به اين مسأله اشاره شده است، گاهي مصيبتها براي امتحان ما است و ما بايد از آن سر بلند بيرون بياييم، بايد در مصيبتها مسِ وجودي ما تبديل به طلا شود.

استاد اخلاق حوزه علميه به حرکت دسته جمعي امام حسين(ع) همراه با خانواده شان اشاره کرد و اظهار داشت: اين حرکت دسته جمعي همراه با خانواده مي خواهد به ما بگويد، خانواده انسان نيز بايد اسلامي شود.

وي تصريح کرد: سخنان زيباي زينب کبري(س) در پاسخ به سخنان يزيد ملعون که به ايشان گفت، الحمد لله رسوا شديد و ايشان فرمود فاجر رسوا مي شود و سپس در حدود 5 سطر سخنراني کرد که عبيد الله ابن زياد گفت، اين زن مثل پدرش صحبت مي کند، نشانه اين است که خانواده امام حسين(ع) اسلامي شده بود.

آيت الله حائري شيرازي با توجه به آيات زيباي سوره عصر، توضيح داد: طبق آيات اين سوره ايمان لازم است اما کافي نيست و کفايت آن در صورت وجود عمل صالح در کنارش است.

استاد اخلاق حوزه علميه ادامه داد: در آيه پاياني سوره عصر، سفارش به حق در کنار سفارش به صبر آمده است، اين يعني براي پيروزي هم شناخت حق لازم است و هم صبر کردن در راه احقاق حق لازم است، از اين آيات نتيجه مي شود حرکت انسان به تنهايي لازم است ولي کافي نيست، کفايت زماني حاصل مي شود که خانواده نيز همراه انسان باشند./867/202/ب2

ارسال نظرات