۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۵۴۹۹۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

فرهنگ عاشورا راه صحیح زندگی جوانان را ترسیم می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا راه صحیح زندگی جوانان را ترسیم می کند، گفت: عاشورا به عنوان بزرگترین و اثرگذارترین حادثه بعد از ظهور اسلام به خوبی می تواند راه و مسیر پسندیده جوانان باشد و آن ها را به کمال برساند.
حجت الاسلام سید باقرحسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه ۷۵ بقعه شاخص استان مرکزی میزبان برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا است، گفت: مراسم های سوگواری سالار شهیدان با حضور اقشار مردم و هیأت‌های عزاداری در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

عاشورا اثر گذارترین حادثه بعد از ظهور اسلام

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا راه صحیح زندگی جوانان را ترسیم می کند، گفت: عاشورا به عنوان بزرگترین و اثر گذارترین حادثه بعد از ظهور اسلام به خوبی می تواند راه و مسیر پسندیده جوانان باشد و آن ها را به کمال برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به نقش سخنرانان در مراسم های سوگواری سالار شهیدان، گفت: روحانیان، مبلغان و سخنرانان دینی باید در مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گام بردارند.

روحانیان جوانان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با تأکید بر اینکه روحانیان با برنامه های مذهبی خود در برابر دشمن ایستادگی کنند، خاطر نشان کرد: روحانیان باید جوانان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنند و در مسیر تربیت جوانان انقلابی و حسینی در جامعه قدم بردارند و تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه امروز روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت در جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی نمایان است، اظهار داشت: نهضت عاشورایی نهضتی است که بعد از گذشت 14 قرن از آن، شور و اشتیاق مردم و عزاداران بیشتر از سال های گذشته می شود و این مهم یک ارزش بررگ است.

برنامه های امامزادگان استان مرکزی در عاشورای حسینی

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به برنامه های امامزادگان استان مرکزی در عاشورای حسینی، گفت: در ظهر روز عاشورا نیز مانند روز تاسوعا نماز ظهر و عصر در بقاع متبرکه و مساجد استان اقامه می‌شود و در بعد از ظهر این روز زیارت ناحیه مقدسه توسط سخنرانان و مداحان قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در کنار بقاع متبرکه استان مرکزی، خاطر نشان کرد: خیمه‌های معرفت در راستای پاسخ‌گویی به شبهات مردم در کنار بقاع متبرکه با حضور روحانیان و مبلغان دینی برپا شده است و مبلغان حواهر و برادر پاسخگوی سوالات عموم هستند.

ایثار و رشادت های حضرت عباس(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  در ادامه با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا در جوامع اسلامی و به ویژه در بین ملت کشورمان دارای جایگاه و منزلت خاص و ویژه ای است، خاطر نشان کرد: ایثار و رشادت های حضرت عباس(ع) سبب ماندگاری فرهنگ عاشورا و معارف ارزشمند آن شد.

به گزارش رسا، صبح فردا تجمع بزرگ عاشورائیان در اراک برگزار می‌شود و اقامه نماز باشکوه نماز ظهر عاشورای اراک نیز  به امامت آیت الله دری نجف‌آبادی برگزار خواهد شد./842/302/ب2

ارسال نظرات