۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۵۵۰۰۹
آیت الله مهدوی:

جانبازان عزیز الگوی صبر در جامعه امروزی هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جانبازان الگوی صبر در جامعه هستند، گفت: صبر در برابر مشکلات زمانی مفهوم پیدا می کند که انسان در انجام وظیفه اش کوتاهی نکرده باشد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع مردم اصفهان که برای عیادت جانبازان شهر شهید پرور اصفهان به آسایشگاه جانبازان رفته بودند، گفت: هر تحمل کردنی صبر محسوب نمی شود.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه صبر مسأله ای بسیار مهم و یکی از درسهای کربلا است، ابراز داشت: منظور از صبر، صبری است که انسان در انجام وظایف دینی با مشکلی رو به رو می شود و در برابر آن مشکل صبر می کند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه اگر کسی در انجام وظیفه دینی اش کوتاهی کند یا وظیفه دینی اش را انجام ندهد و مشکلی برایش به وجود بیاید، صبر در برابر این مشکل مفهومی ندارد، گفت: فرض کنید جوانی قصد ازدواج دارد و دستور دین این است که برای شناخت طرفِ مقابلش اقدام کند ولی آن جوان می گوید نمی خواهم تحقیق کنم و بعد از ازدواج با مشکلی رو به رو می شود، صبر در برابر این مشکلی که در اثر کوتاهی کردن به وجود آمده است، مفهومی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر کشور خبیثی مثل آمریکا به کشور عزیزمان حمله کند، اگر ما در برابر دشمن از خودمان دفاع نکنیم و متضرر شویم، صبر در برابر این ضرر مفهومی ندارد، صبر آن زمان مفهوم پیدا می کند که ما وظیفه خودمان را انجام دهیم و متضرر شویم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی از درسهای حضرت ابالفضل(ع) در عاشورا به همه دادند صبر در هنگام انجام وظیفه است، امیدوارم همه از ایشان الگو بگیرند و صبر ایشان را سرلوحه زندگی قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: حضرت ابالفضل العباس(ع) باب الحوائجی هستند که کرامات بسیار زیادی از ایشان نقل کرده اند، یکی از کرامات ایشان شفا دادن بیمارانی است که پزشکان از آنها قطع امید کرده بودند ولی به یکباره دست عنایتی بر سر بیماران کشیدند و آنها را شفا دادند.

آیت الله مهدوی در پایان در رابطه با اجتماع عظیم مردم اصفهان در روز عاشورا، گفت: تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا تجمع عظیم مردمی در اصفهان صورت بگیرد ولی با توجه به همه تلاشها هنوز تجمع عظیمی صورت نگرفته است که امیدوارم انشاء الله به مقصود مورد نظر برسیم./867/202/ب2

ارسال نظرات