۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۵۰۱۸

شمع های حزن و اندوه در آیین چهل منبر خرم آباد اشک ریختند

مراسم عزاداری سنتی تاسوعای حسینی با حضور زنان و دختران خرم آباد برگزار شد و شمعهای چهل منبری در سوگ سیدالشهدا اشک ریختند.
چهل منبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراسم عزاداری مردم خرم آباد در تاسوعای حسینی در قالب دسته های سینه زنی، زنجیرزنی در سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش برگزار شد.

دسته های عزادار از پیر و جوان در سطح خیابانهای شهر طبل عزا را به صدا در آورده و با برافراشتن پرچمهای سرخ و سبز حسینی در روز تاسوعا به عزاداری پرداختند.

زنان خرم آبادی نیز پا به پای مردان در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی شرکت کردند و با پای برهنه به یاد اسرای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

مراسم چهل منبری خرم آباد با در دست داشتن 40 شمع در 40 محفل عزای امام حسین(ع) حالتی حزن انگیز و با ذکر الله و صلوات برگزار شد.

زنان عزادار در منبر چهلم و با روشن شدن شمع آخر روزه سکوت را شکسته و به نیت برآورده شدن حاجت نقل یا آب نباتی را برداشته و به امید برآورده شدن حاجت خود تا عاشورای سال بعد صبر می کنند.

آنان که حاجت روا شوند سال بعد در پایان مراسم چهل منبری در همان منبر حاضر شده و به شکرانه برآورده شدن حاجت نذری که شامل بسته ای آب نبات و یا هر نذری که باشد را توزیع می کنند.

با پایان مراسم چهل منبری، برخی زنان در منازل خود به تهیه نذری مشغول می شوند و برخی دیگر روضه های خانگی را برگزار می کنند و برخی هم در هیأت های مذهبی به عزاداری می پردازند./9459/203/ب2

ارسال نظرات