۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۵۵۰۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت به سیدالشهدا فرصتی ارزشمند برای تعالی ایمان است

استاد حوزه و دانشگاه محبت به امام حسین(ع) را نعمتی بزرگ دانست و گفت: داشتن محبت نسبت به سیدالشهدا(ع) نه تنها یک نعمت است بلکه فرصتی ارزشمند برای تعالی ایمان الهی در وجود انسان محسوب می شود.
وحید حجتی مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل مراسم عزاداری با سخنرانی وحید حجتی در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام وحید حجتی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده عبدالله بابل سیدالشهدا(ع) را الگوی برجسته اخلاق عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در سخت ترین کارزار حتی در روز عاشورا تجسم رعایت اخلاق حتی در برابر شقی ترین دشمنان خود بود.

وی افزود: اسلام دین اخلاق است و باید همه ما حسن اخلاق را از ائمه اطهار(ع) بیاموزیم و واقعه کربلا را از این نگاه هم مورد بازخوانی قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که سیدالشهدا(ع) تجسم عملی رعایت اخلاق بود، خاطرنشان کرد: اخلاق با دستورالعمل، سخنرانی و کلام درست نمی شود بلکه نیازمند کاری عملی و مخلصانه برای رضای الهی است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) اندیشه مردم عصر خود را با اخلاق حسنه عوض کرد و موجب شکل گیری انسانهای فداکار و با ایمان الهی شد.

حجت الاسلام حجتی اخلاق را ویترین عقاید عنوان کرد و اظهار داشت: تمام احکام الهی دارای منطق اخلاقی هستند و باید مسائل اخلاقی به ویژه از سوی افراد تاثیرگذار بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی خواستار توجه معرفتی به امام حسین(ع) شد و گفت: در کنار عزاداری ها و به سر و سینه زدن ها در مصیبت جانسوز سیدالشهدا(ع)، باید نسبت به ابعاد مختلف وجودی امام حسین(ع) معرفت پیدا کنیم تا اثر آن را در زندگی و رفتار خود ببینیم.

عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم با اظهار تاسف از برخی انحرافات در عزاداری سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: ابعاد وجودی و شخصیتی امام حسین(ع) با قمه زنی معرفی نمی شود بلکه باید با رساندن اهداف قیام سیدالشهدا موجب معرفت افزایی در بین آحاد جامعه شویم.

وی محبت به امام حسین(ع) را نعمتی بزرگ دانست و تاکید کرد: داشتن محبت نسبت به سیدالشهدا(ع) نه تنها یک نعمت است بلکه فرصتی ارزشمند برای تعالی ایمان الهی در وجود خود است.

حجت الاسلام حجتی با تاکید بر الگوگیری از سیره زندگی امام حسین(ع) از سوی شیعیان ایشان، افزود: کسی که خود را محبت و عاشق وجود سیدالشهدا(ع) می داند باید عبادت خود را به بهترین شکل برای رضای خداوند متعال انجام دهد و اخلاق خود به تاسی از اهل بیت(ع)، به بهترین شکل حسنه نماید.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در مواجهه با افراد رفتاری محسنانه از خود نشان می داد و حتی این شمولیت در دشمنان ایشان را هم در بر گرفت.

استاد حوزه علمیه به رفتار سیدالشهدا(ع) در برابر سپاه حر پرداخت و گفت: رفتار اخلاقی سیدالشهدا(ع) در برابر حر توانست آنچنان در او تحولی به وجود آورد که در مدت زمان کوتاهی، فرمانده سپاه دشمن در زمره بهترین یاران امام حسین(ع) قرار بگیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم حاج محمدرضا بذری از مداحان سرشناس کشور به مداحی و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یارانش پرداخت./202/1313/ب1

ارسال نظرات