۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۵۰۶۰
آیت الله صدیقی:

افرادی که تصور می‌کنند مذاکره با غرب از جنگ جلوگیری کرد در اشتباهند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دشمنی آمریکا علیه ایران، گفت: افرادی که معتقداند اگر مذاکره با غرب صورت نمی گرفت جنگ آغاز می شد مگر نمی دانند کشورهایی همچون لیبی دانش هسته ای نداشتند ولی با غرب جنگیدند.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه سخنرانی خود که شامگاه سه شنبه در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به دشمنی آمریکا با اسلام که همچون دشمنان امام حسین(ع) در گذشته بوده است، گفت: برخی امروز می گویند اگر مذاکره نمی کردیم جنگ آغاز می شد، مگر لیبی و دیگر کشورها به دانش هسته ای دست یافته بود که در آن جنگ شد، افرادی که اگر از جنگ بترسند بر سرش می کوبند.

وی افزود: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند آمریکا را باید تحقیر کرد، آنها حتی در ابتدای انقلاب حمله نظامی را در دستور کار خویش قرار دادند اما در 8 سال دفاع مقدس کاری از پیش نبردند، باید دشمن را تحقیر کرد زیرا مکتب ما حسینی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به نقش و ضرورت وجود امام در جامعه، گفت: یکی از مسایلی که حکمت خداوند اقتضا می کند این است که جهان زیرپرچم یک فرد که امام است نظم بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از قوانین دین، پذیرفتن حکومت امام معصوم است، گفت: حکومت الهی به معنای امامت، خلافت و جانشینی خدا در زمین است، هیچ شخصی جز خداوند در زمین توانایی فرمانروایی ندارد، همه انسان ها در جوامع آزادی دارند ولی اگر قانون تصویب شود نمی توانند از آن پیروی نکنند، بر همین اساس مردم نباید در حکومت الهی و امور جزیی دخالت کنند.

وی ادامه داد: دین یک برنامه جامعی است که همه مسایل را در بر می گیرد، دین برای تمام شئون زندگی برنامه دارد، اگر جامعه بخواهد فرهنگ مدار، اخلاق مدار و سلامت باشد می بایست در انتخاب هایش دقت کند.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از دانشجویان توقع داریم برای مقابله با انحرافات اتاق فکر تشکیل دهند، سعادت جامعه با سلامت مسؤولان افراد آن ارتباط مستقیم دارد، باید توجه شود فساد افراد جامعه را منحرف خواهد کرد، ریشه تمام خوبی ها در حکومت های خوب و مطلوب و ریشه بدی ها در حکومت های نامناسب و فاسد است.

وی ادامه داد: براساس روایات دین مردم مطابق با حکمرانان آنان خواهد بود، اگر مردم در مساله فساد روشن نشوند همه جامعه نابود خواهد شد، فساد قابل سرایت به دیگران است. جمعیتی که مجالس ارزشمند را تشکیل می دهند باید برای رسالت امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر است اقداماتی انجام دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت در جامعه، تصریح کرد: خداوند امام را شاخص و محک قرار داده است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ علی با حق و حق با علی است، معصوم علم به تمامی موضوعات دارد، در زمان غیبت نیز ولی فقیه لازم است. خداوند به امام ماموریت داده خوبی را به مردم نشان دهد و اگر افراد به دنبال خوبی بروند پروردگار او را کمک خواهد کرد، اگر آدمی برای رسیدن به خوبی ها سختی را تحمل کند به آسانی خواهند رسید.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه رسالت امام حسین(ع) احیای دین با خون بوده، تاکید کرد: ایشان رسالت عهده گرفته را به نحو کامل انجام دادند./201/811/ب1

ارسال نظرات