۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۵۵۰۶۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ازدیاد نسل محبین اهل بیت راه محافظت از مکتب تشیع است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آنچه که در جامعه امروز ما اهمیت دارد ازدیاد نسل محبین اهل بیت(ع) است و راه آن ازدواج آسان جوانان شیعه و فرزندآوری آنان است، چرا که در گذشته با طرح کنترل جمعیت ضربه جدی به تولید نسل شیعه زده شده است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب عاشورا در جمع عزاداری سالار شهیدان در مسجد امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: شناخت اهل بیت(ع) و محبت به ایشان نعمت عظیمی است که باید قدر آن را دانسته و خدا را شاکر بود.

وی با اشاره به این سخن از امام راحل(ره) که حفظ نظام اسلام از هر واجبی واجبتر است، افزود: چون اگر این نظام از بین برود مذهب تشیع هم از بین می رود، الان در جهان با نام و یاد اهل بیت(ع) به ویژه یاد امام حسین(ع) مخالف هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر حکومت جمهوری اسلامی که از خون شهدا سیراب شده است از بین برود دیگر اجازه تشکیل چنین حکومتی به شیعیان داده نمی شود اعلام عزای حسینی(ع) در ایران زیر سایه این حکومت است در گذشته سالیان طولانی به مردم اجازه عزاداری داده نمی شد.

وی ادامه داد: تا نیمه دوم قرن چهارم اجازه هیچ نوع عزاداری به شیعیان داده نمی شد، از نیمه دوم قرن چهارم هجری عزاداری امام حسین(ع) رسمیت پیدا کرد پیش از آن حتی حرم امام حسین(ع) شخم زده می شد و الان باید با چنگ و دندان این حکومت را حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی توضیح داد: به دین کمک کردن شکل و صورتهای مختلفی دارد زمانی با تاسیس دانشگاه دینی، زمانی با فدا شدن در راه خدا، زمانی با ماندن در زندان دشمنان و تحت نظارت آنان و زمانی هم با فرزند آوری و ازدیاد نسل باید دین خدا را یاری کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که در جامعه ما امروز اهمیت دارد ازدیاد نسل محبین اهل بیت(ع) است و راه آن ازدواج آسان جوانان شیعه و فرزندآوری آنان است، در گذشته با طرح کنترل جمعیت ضربه جدی به تولید نسل شیعه زده شده است ولی الان باید رنج تولید نسل را تحمل کرده و به ازدیاد نسل بپردازیم تا در آینده دیندار و عاشق اهل بیت(ع) افزایش یابد.

امام جمعه ارومیه گفت: بر اساس کلام معصوم(ع) انسان بعد از مرگ همه اعمالش تمام می شود مگر علمی که مردم از آن نفع برند یا فرزند صالحی که در خدمت دین و مردم باشد، باید با فرزند آوری بیشتر و تربیت صالح آنان هم به دین و هم به خودمان کمک کنیم.

وی کاهش فرزند آوری را یک توطئه دانست و افزود: این طرح زیرکانه در کشور ما اجرا شد تا کسانی که در راه خدا قیام کنند کم شده و بدون هزینه و زحمتی دشمنان اهل بیت(ع) کشور را در اختیار بگیرند، روش زندگی اهل بیت(ع) فرزندآوری بیشتر و ازدیاد نسل شیعه بود و در کربلا جوانان بنی هاشم بیشترین و بهترین یاران امام حسین(ع) بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر پرچم امام حسین(ع) با تولید نسل حفظ می شود باید انسان به این کار اقدام کرده و بهانه و تنبلی را کنار بگذارد تا ان شا الله منویات مقام معظم رهبری در این زمینه عملی شده و نسل شیعه افزایش یابد.

وی کاهش نسل را سد کردن نرم مسیر اهل بیت(ع) دانست و گفت: خدای متعال از بین بردن فرزندان به خاطر ترس از گرسنگی را نهی می کند چون روزی رسان خود او است.

ذکر مصایب ابا عبدالله(ع) در کربلا

امام جمعه ارومیه در ادامه به ذکر مصیبت پرداخت و ادامه داد: امام حسین(ع) در صحرای کربلا با اینکه یاران کمی داشتند ولی باز به لشکر خود آرایش نظامی داده و پرچم را به دست حضرت عباس(ع) دادند، حضرت مدام اهل کوفه را موعظه کردند که آیا از پیامبر خدا(ص) وصف مرا نشنیده اید؟ آیا در مشرق و مغرب عالم حسینی به غیر از من وجود دارد؟ اما دلهای تیره مردم مانع از پذیرش حق و تسلیم آنان شد.

وی افزود: اباعبدالله(ع) پشت خیام خندق کنده و آن را پر از خار و خاشاک کرده بودند هنگام شروع نبرد خاشاک را آتش زدند تا کسی از پشت به خیام نفوذ نکند و جنگ با تیری که از سپاه عمر سعد انداخته شد شروع شده و نبرد بین هر دو گروه بالا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: به بدن مسلم بن عوسجه به حدی ضربه زده بودند که بدن پر از زخم بوده و هنگام افتادن بر زمین زهیر به بالای سر مسلم آمد و گفت که اگر بعد از تو زنده می ماندم از تو می خواستم که به من وصیت کنی گفت ای زهیر حسین(ع) را تنها نگذارید.

وی توضیح داد: همه یاران یک به یک اجازه گرفته و به میدان رفتند و حتی جون غلام امام حسین(ع) نیز اجازه گرفته و به میدان رفت تا به شهادت و رحمت بی حد الهی رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بعد شهادت تمام یاران نوبت به جوانان بنی هاشم(ع) رسید و حضرت علی اکبر(ع) به عنوان اولین جوان هاشمی اذن طلبید و به میدان رفته و به شهادت رسیدند تا همه یاران، جوانان هاشمی و حضرت عباس(ع) نیز خود را فدای ابا عبدالله(ع) کردند و نوبت به خود امام حسین(ع) رسید.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به خیمه امام سجاد(ع) آمدند تا وظایف امامت را به ایشان بسپارند، حضرت زینب(س) در کنار امام سجاد(ع) حضور داشته و از ایشان پرستاری می کردند، امام سجاد(ع) تا پدر گرامی شان را مشاهده کردند برای احترام تلاش کردند که از جای بلند شوند اما بیماری اجازه برخواستن به ایشان نداد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام سجاد(ع) سوال کردند که ای پدر جنگ به کجا رسید؟ حضرت فرمودند که زمین با خون یارانم سیراب شد، حضرت زین العابدین(ع) سوال کردند که ای پدر عمویم عباس(ع) کجاست؟

وی اضافه کرد: وقتی خبر شهادت حضرت ابوالفضل(ع) را امام سجاد(ع) شنیدند به شدت گریسته و با بدن بیمار خود تلاش کردند که از جای برخیزند و فرمودند که شمشیر مرا بیاورید که پدرم تنها و بی یاور مانده است، حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) برای آرام کردن حضرت سجاد(ع) تلاش کردند و اباعبدالله(ع) فرمودند که سلام مرا به شیعیان من برسان.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اباعبدالله(ع) از خیمه حضرت سجاد(ع) خارج شده و در برابر خیام فرزندان و همسران خود ایستاده و فرمودند که ای زینب بعد از من اهل خیام را باید تو آرام کنی، دختر کوچک امام حسین(ع) به بیرون آمد و فرمود که ای پدر آیا واقعا برای رفتن آماده شده اید؟

وی به مظلومیت و تنهایی امام حسین(ع) در میدان کربلا اشاره و اضافه کرد: حضرت یک به یک یاران خود را صدا کردند که چرا به من جواب نمی دهید آیا به خواب رفته اید؟ ای آزاد مردان نمی بینید که حرم پیامبرخدا(ص) بی یار و یاور مانده است؟ حضرت خود جواب دادند که چگونه جواب دهید وقتی بین بدنها و سرهای شما فاصله افتاده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت به میدان آمده و شروع به رجز خوانی کرده و به معرفی خود و جایگاه خود پرداختند که من نوه پیامبر و فرزند علی و فاطمه(ع) هستم، حضرت حمله کرد و لشکر دشمن مثل مور و ملخ از روبروی ایشان فرار می کردند، فرزند علی(ع) بود و با قدرت حمله می کردند به هر کس که می رسیدند او را بر زمین می زدند.

وی در پایان افزود: عمر سعد دید که با حمله معمولی نمی توانند فرزند علی(ع) را بر زمین بزنند گفت وای بر شما او فرزند علی(ع) است از هر طرف به او هجوم ببرید و با پرتاب تیر و نیزه او را از پا در بیاورید، حضرت تا وقت که رمق داشتند حمله می کردند و بعد به بلندی آمده و با ذکر لا حول و لا قوه الا بالله هم تجدید قوا کرده و هم به اهل خیام از سلامت خود خبر می دادند./201/936/ب1

ارسال نظرات