۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۵۵۰۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

مهم‌ترین پیام عاشورا، شناخت و تبعیت از امام است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی بقا و داوم نظام اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت ملت ایران دانست و گفت: مهم‌ترین پیام عاشورا؛ شناخت و تبعیت از امام است.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجانشرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان سراب گفت: نگاهی به حادثه عاشورا نشان می دهد که بی‌بصیرتی امت اسلامی عامل اصلی وقوع این فاجعه تلخ تاریخ اسلام بوده است.

وی بقا و داوم نظام اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت ملت ایران دانست و گفت: مهم‌ترین پیام عاشورا؛ شناخت و تبعیت از امام است، اگر امروز نیز از ولایت فقیه که نائب حضرت ولی‌عصر(عج) در دوران غیبت است، تبعیت نکنیم، ممکن است فاجعه تلخ کربلا بار دیگر تکرار شود.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بقای دین و ترویج ارزش های اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: همه تلاش دشمنان برای فراموشی فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و قیام علیه ظالم معطوف شده است، نباید بصیرت ولایی خود را از دست بدهیم.

وی وحدت، همدلی و تبعیت از ولایت را از اهداف والای انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز دشمن به جایگاه و نقش رهبری پی برده و به همین علت با ترفندها و توطئه های مختلف سعی در تفرقه افکنی دربین مردم و مسؤولان دارد، مهم‌ترین توطئه دشمنان، دوقطبی کردن جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر این‌که پیوند میان امام و امت ناگسستنی است، گفت: تمام تلاش استکبار و دشمنان بر این است تا گره مستحکم مردم با ولایت را پاره کرده و مردم را نسبت به اهداف نظام اسلامی و خون شهدا بی اعتماد سازند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تبعیت از وصیت‌نامه های شهدا اظهار داشت: اگر دیروز شهدا با نثار خون خود حرکت انقلابی مردم ایران اسلامی را ماندگار کرده و موجب بیداری مسلمانان آزاده جهان شدند، امروز همه ما رسالت زینبی بر عهده داریم.

وی با بیان این‌که دشمنان با هر ترفند و حربه ای در فکر ایجاد ناامنی در ایران و نابودی اتحاد مردم هستند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تفکر بسیجی با رهبری های حکیمانه مقام عظمای ولایت و پیشتیبانی امت وفادار و همیشه در صحنه، پشتوانه نظام و انقلاب باشد، دشمن نخواهد توانست اهداف پلید خود را در جامعه اسلامی پیاده کند./202/935/ب1

ارسال نظرات