۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۵۵۰۸۰
همزمان با سراسر کشور؛

نماز ظهر عاشورا در استان مرکزی اقامه شد

ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای استان مرکزی با حال و هوای خاصی اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در استان مرکزی اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای استان مرکزی با حال و هوای خاصی اقامه شد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع)

دستجات سینه‌زنی و زنجیر زنی مشغول عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر شهدای کربلا بودند با شنیدن صدای اذان و بلند شدن بانگ الله اكبر دست از عزاداری كشیدند و با اجتماع در خیابان ها نماز ظهر عاشورا را اقامه كردند.

عزاداران حسینی آیین عزاداری در خیابان های شهرهای استان مرکزی نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) اقامه كردند.

عزاداران حسینی بعد از حضور در مراسم عزاداری صبح عاشورای حسینی در نماز ظهر عاشورا حماسه زیبای دیگری از شور و هیجان همراه با تعقل و معرفت به اهداف والای اسلام و اهل بیت (ع) را در ایام محرم خلق کردند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در اراک به امامت آیت الله دری نجف آبادی

در کلانشهر اراک نیز صدها نفر از مردم مومن و ولایت مدار پس از برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان با حضور در مصلای این شهر به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت الله دری نجف آبادی اقامه کردند.

همچنین پس از اقامه نمازظهر عاشوار، نوحه ای در رثای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) از سوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرائت شد و مردم در سوگ شهادت مظلومانه امام سوم خود اشک ماتم ریختند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در۱۳۰ بقعه متبرکه استان مرکزی

امروز بقعه متبرکه و امامزادگان نیز حال و هوای خاصی داشتند و نماز ظهر عاشورای حسینی در ۱۳۰ بقعه متبرکه استان مرکزی اقامه شد و در ۵۶ بقعه شاخص به طور ویژه برگزار گردید.

پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، دسته‌جات به عزاداری پرداخته و خود را برای برگزاری مراسم شام غریبان عاشورای حسینی به یاد اهل بیت(ع) و غربت سیدالشهدا در استان مرکزی آماده می‌کنند.

به گزارش رسا، نماز ظهر عاشورا در تمامی بقعه متبرکه استان مرکزی با حضور عزاداران حسینی اقامه شد./202/842/ب1

ارسال نظرات