۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۵۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

اشک بر امام حسین لبیک گو می سازد

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که کمترین احساس خیر نسبت به ولایت جور انسان را از حیات طیبه منع می کند، گفت: کسانی که می گویند امام حسین(ع) تشنه لبیک است نه اشک، باید بدانند که این اشک امام حسین(ع) است که لبیک گو می سازد.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم پیش از ظهر امروز در مراسم عاشورای حسینی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که حب حسین(ع) سرچشمه حیات است، اظهار داشت: از طرف دیگر بغض امام وادی ممات و محیط ولایت ائمه جور محیط موت است.

وی دنیا را محیط ولایت دشمنان خدا دانست و افزود: انسان اگر از وادی ولایت امام دور شود و قدم به وادی ولایت کفار بگذارد مبتلا به موت قلب می شود و موت قلب موجب می شود انسان بسیاری از واقعیات و معنویات را نشنود و آنها را درک نکند.

کمترین احساس خیری به ولایت جور انسان را از حیات طیبه منع می کند

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که باطن تمام آلودگی ها دوری از ولایت امام است، خاطرنشان کرد: چاره کسانی که از ولایت امام دور افتاده اند برای برگشت به حیات طیبه تولی و تبری است زیرا کمترین احساس خیری بر ولایت جور انسان را از رسیدن به حیات طیبه منع می کند.

وی لعن بر والیان جور را موجب سیر انسان به سمت حیات طیبه و ولایت خداوند عنوان کرد و ابراز داشت: همراهی و اشک بر سید الشهدا(ع) مطهِّر و محیی قلب است و به انسان نسبت به جبهه تاریخی دشمن آگاهی می دهد و انسان را سیر می دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که کربلا نقطه کانونی عالم بعد از عاشورا است، گفت: حادثه کربلا فقط بیان درگیری لشکر عمر سعد و ابن زیاد نیست بلکه نماد تمام لشکر کفر و شرک در تمام عالم از اول تا آخر است و این آگاهی از وادی اشک شروع می شود و با لعن و برائت باید همراه باشد تا ما را به زندگی و معیت با ولایت امام سیر دهد.

اشک بر امام حسین است که  لبیک گو می سازد

وی با بیان این که اشک بر امام حسین(ع) ما را به تولی و تبری می رساند، خاطرنشان کرد: این که امروزه برخی می گویند که امام حسین(ع) بیش از این که تشنه اشک باشد تشنه لبیک است حرف درستی است ولی لبیک گو به امام حسین(ع) فقط از طریق ریختن اشک بر ایشان ساخته می شود و کسی که در روضه امام حسین اشک بریزد بر دعوت امام لبیک می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری سرچشمه اندوه و غم دهه اول محرم را اندوه امام زمان(عج) دانست و گفت: امام زمان(عج) با اشک و بکاء خود عالم را برای ظهور آماده می کند.

نماز بدون اشک هیچ اثری ندارد

وی با بیان این که نماز بدون اشک بر حسین(ع) انسان را ذره ای به جلو نمی برد، اظهار داشت: نمازی که امام حسین(ع) اقامه کرد با اشک شروع می شود زیرا اگر نماز بدون اشک اثری داشت 1400 سال است که بین رکن و مقام این نماز را می خوانند ولی هیچ فرقی با ائمه جور ندارند./843/پ201/ی

ارسال نظرات