۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۵۵۱۱۵
آیت الله شب زنده دار:

گرایش‌های دنیاطلبانه عامل بازدارنده نصرت حق و مبارزه با باطل است

عضو فقهای شورای نگهبان گرایش‌های دنیاطلبانه را عامل بازدارنده نصرت حق و مبارزه با باطل دانست و گفت: گرایش‌های دنیاطلبانه و ریاست طلبانه گاهی انسان را از یاری حق و نبرد با باطل باز می‌دارد و گاهی هم موجب می‌شود اهل باطل با دادن وعده‌های دنیوی بر سر راه افراد دام پهن کنند و با این روش پشت جبهه حق را خالی کنند.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امشب در شبستان امیرالمؤمنین مسجد النبی قزوین با اشاره به ریشه‌یابی عقب نشینی امت از حمایت امام خویش، گفت: دلبستگی به دنیا و خو گرفتن به لذت‌های زندگی موجب می‌شود که افراد هنگام نیاز به فداکاری و جانبازی حضور لازم را در صحنه دفاع از حق و مبارزه با باطل نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکیدهای پیامبران و امامان در مورد دلبسته نشدن به زندگی دنیا برای درمان همین درد است، افزود: حسین بن علی هم مردم را بندگان خداوند متعال می‌شمارد که تا زمانی که زندگی آنها بر مدار دین بچرخد دم از دین می‌زنند اما هرگاه با بلاها و سختی‌ها آزموده شوند دینداران واقعی اندک می‌شوند.

گرایش به دنیای حرام عامل اصلی نپذیرفتن سخن حق است

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه گرایش به دنیای حرام عامل اصلی نپذیرفتن سخن حق امام حسین(ع) از جانب کوفیان بود اظهار کرد: امام حسین(ع) روز عاشورا خطاب به سپاه کوفه و نکوهش از اینکه آنها نه به سخن حق امام گوش می‌دهند و نه دعوت امام را به حق و ارشاد می‌پذیرند رمز این حالت را گرایش آنها به دنیای حرام می‌داند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در یاد کرد نسبت به عامل دنیاگرایی ابراز کرد: دنبال شهوت‌رانی‌ها و هوس‌ها و در یک جمله به دنبال دنیا طلبی رفتن و به فکر جمع آوری ثروت و مال بودن و فراموش کردن آرمان‌ها و ارزش‌های دینی درد اساسی و بزرگ است و ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.

آیت الله شب زنده دار گرایش‌های دنیاطلبانه را عامل بازدارنده نصرت حق و مبارزه با باطل دانست و خاطرنشان کرد: گرایش‌های دنیاطلبانه و ریاست طلبانه گاهی انسان را از یاری حق و نبرد با باطل باز می‌دارد و گاهی هم موجب می‌شود اهل باطل با دادن وعده‌های دنیوی بر سر راه افراد دام پهن کنند و با این روش پشت جبهه حق را خالی کنند.

غفلت از اهداف دین موجب می‌شود انسان به ورطه‌های شوم و ناهنجار سقوط کند

وی با بیان اینکه انسان به طور پیوسته نیازمند به تذکر و یادآوری است تصریح کرد: غفلت از اهداف و آرمان‌های دین موجب می‌شود انسان به ورطه‌های شوم و ناهنجار سقوط کند مردم عصر امام حسین(ع) به قدری در زندگی روزمره غرق شده بودند که اهداف والای دین و ارزش‌های متعالی مکتب و رسالتی را که در قبال دین خداوند داشتند از یاد برده بودند.

آیت الله شب زنده دار در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تلاش می‌کرد پیوسته پرده‌های غفلت و ناآگاهی را از برابر دیدگان مردم بزداید تاکید کرد: امام در سخنرانی‌های خود در روز عاشورا پیوسته بر غفلت‌زدایی تکیه داشت و به سپاه دشمن می‌فرمود شما ما را به فریاد رسی خواستید و ما آمدیم اما شما شمشیر اسلام را به روی ما کشیدید و آماده نبرد با ما شدید.

وی در پایان گفت: دشمنان در حقیقت از همین غفلت و بی‌خبری مردم سوء استفاده کردند و با به کار گرفتن نیروی خود مردم در از بین بردن حق و مبارزه با امام معصوم به صحنه نبرد آمدند و جنگ با اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های دین را آغاز کردند و چهره‌های منفوری را در تاریخ از خود بر جای گذاشتند./202/873/ب1

ارسال نظرات