۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۱۲۰
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

واقعه عاشورا سبب تضمین دین اسلام شد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: حادثه عاشورا حادثه بزرگ و نهایت حقانیت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که سبب تضمین دین اسلام شد.
حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک و کارشناس مذهبی امشب همزمان با دهمین شب از ماه محرم در مسجد الزهرا(س) شهر اراک، بیان داشت: حادثه عاشورا حادثه بزرگ و نهایت حقانیت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که سبب تضمین دین اسلام شد، دینی که می رفت تا جای خود را به یک سلسله فقط رسومات ظاهری بدهد؛ اما با وجود این حادثه تبدیل به همان دینی شد که پیامبر(ص) آن را از طرف خداوند برای مردم آورده بود.

وی افزود: اینکه این جانفشانی از سوی اباعبدالله (ع) انجام شد اثر دیگری نیز داشت و آن اینکه به واسطه این شهادت خداوند به امام حسین (ع) مقامی را عنایت کرد که از قبل برای ایشان در نظر گرفته بود و پیامبر (ص) در این مورد فرمود: خداوند در خصوص این مقام امام حسین (ع) فرموده است: برای حسین (ع) مقامی است که نمی رسد به آن مقام مگر با شهادت و بعد از آن فرمود: فرزندم حسین (ع) شیعیانی دارد که شفاعت می کنند و شفاعتشان در دنیا و آخرت قبول می شود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: وقتی امام حسین (ع) حادثه عاشورا را برای ام سلمه بیان می کند ایشان می گویند اگر می شود دعا کنید چنین اتفاقی برای حسین (ع) رخ ندهد که پیامبر (ص) فرمود: دعا کرده ام و از خدا خواسته ام چنین نشود اما خداوند فرموده است به واسطه این شهادت مقامی به حسین (ع) اعطا می شود که به دیگران داده نشده است.

حجت الاسلام میرمهدی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرموده است: خداوند دوست دارد کسی را که حسین (ع) را دوست داشته باشد، ابراز کرد: اگر کسی شیعه و دوست دار امام حسین (ع) باشد و دعایی بکند دعایش مستجاب می شود و روز قیامت اگر شفاعت کند شفاعتش قبول خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: مساله مهم دیگر در مورد امام حسین (ع) این است که امام زمان (عج) که زمین را از تمام فسادها پاک می کند فرزند امام حسین (ع) است و طبق روایات در دین اسلام پرونده انسان به واسطه سه چیز صدقه جاریه همچون وقف، سنت حسنه و فرزند صالح بسته نمی شود و فرزند صالح نیز شامل حال امام حسین (ع) شده است.

حجت الاسلام میرمهدی خاطرنشان ساخت: مساله امامت امام حسین (ع) بسیار مهم است که باید برای همگان به درستی روشن شود؛ چرا که خداوند کسی را که به امامت برمی گزیند او را برای هدایت مردم، خیرات، اقامه نماز و دادن زکات انتخاب کرده است و مردم نیز باید در این موارد بسیار تامل کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک ادامه داد: اگر نبود امامت امام حسین (ع) نماز برپا نمی شد، دادن زکات و انجام عمل خیر کمرنگ می شد، پس ارزش برپایی نماز را باید مردم درک کنند و نسبت به انجام این اعمال کوتاهی نداشته باشند.

حجت الاسلام میرمهدی گفت: پیامبر (ص) در مورد امام حسین فرموده است: هر کسی که دوست دار حسین (ع) است او سعادتمند است و دوست دار ایشان با دیگر مردم تفاوت دارند و دارای خصوصیات ویژه ای هستند که از آن جمله می توان به این مورد اشاره کرد که دوست داران ابا عبدالله (ع) را در روز قیامت به زور به بهشت می برند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: دوست داران امام حسین (ع) در روز قیامت آنقدر محو تماشای امام حسین (ع) می شوند و از همنشینی با ایشان لذت می برند که هر چقدر ماموران بهشت به آنها می گویند جایگاهتان در بهشت آماده است وارد شوید آنها متوجه نمی شوند و به همین دلیل متقین را به زور وارد بهشت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه برای بهشت لذت ها و متاع های بسیاری است که ارزش آنها از متاع دنیوی بیشتر است، بیان داشت: انسان باید بداند و آگاه باشد متاع دنیوی ارزشی در مقابل بهشت و متاع اخروی ندارد، پس باید همگان با ادامه راه امام حسین (ع) در زمره رهروان واقعی این امام همام باشیم تا در هر دو دنیا سعادتمند شویم.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: مساله امامت امام حسین (ع) از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است از این رو باید در زندگانی ایشان و روش و شیوه زندگی و اعمال و رفتارشان تامل بیشتری صورت بگیرد و بیش از پیش روش زندگی این بزرگوار برای مردم بازگو شود./202/842/ب1

ارسال نظرات