۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۵۱۲۸
مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی قم:

صبر سیدالشهدا سبب رستگاری مسلمانان و احیای دین شد

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) قم در مراسم شام غریبان حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه، گفت: امام حسین(ع) با صبر واستقامت قربانی دین شد تا دین رسول اکرم(ص) اصلاح شود.
حوزه خواهران صحنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی رامشک، مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) قم شامگاه گذشته در مراسم شام غریبان در جمع طلاب خواهر شهرستان صحنه با استناد به آیات قرآن، ابراز داشت: صبر یکی از فضایلی است که اگر انسان آراسته به آن باشد در زندگی خیلی موفق می شود، صبر در امورات کارگشا بوده و زندگی ها را شکوفا می کند، از این رو اگر انسان در طول کار، برنامه و وظایف خویش مسأله صبر را در پیش بگیرد آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) قم تصریح کرد: خداوند در قرآن هفتاد مورد راجع به صبر و صابر صحبت کرده و بسیار این عمل را ستوده است، در قرآن خداوند در مقابل فضیلت انجام عملی را به انسانها ثواب بی انتها می دهد و در مقابل صبر، خداوند به انسان های صابر و شکیبا اجر بی حساب می دهد.

این مسؤول مطرح کرد: در روایت داریم که صبر سه گونه است؛ صبر بر مصیبت، صبر بر طاعت و صبر بر معصیت، صبر بر هر کدام از این موارد زندگی دنیا و آخرت را شکوفا می کند.     

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به بهشت الهی باید تلاش کرد، با آرزو نمی توان به بهشت الهی رسید، امیرمؤمنان در این باره می فرماید بهشت خدا را با آرزو کسب نمی کنید، بهشت خدا را با عمل کسب کنید، شخصیت هایی که در جامعه با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بر امور خود صبر می کنند و اطاعت خدا را به جا می آورند، ایشان رستگار می شوند.

حجت الاسلام رامشک خاطرنشان کرد: صبر بر مصیبت مشکل است، خداوند به انسانی که بر مصیبتی صبر می کند 30 درجه ثواب می دهد، فاصله هر درجه با درجه دیگر اندازه فاصله بین زمین تا آسمان است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) قم بیان داشت: نوع دوم صبر، صبر بر طاعت است و ثواب آن بیشتر است، هر کس بر طاعت پروردگار صبر کند و به خاطر خداوند و رضایش طاعت به جا آورد نماز بخواند، روزه بگیرد و وظایف و واجبات خویش را انجام دهد خداوند به این شخص 600 درجه می دهد که فاصله هر درجه با درجه دیگر از عمق زمین است تا عرش الهی و پروردگار ثواب دو برابر برای او در نظر گرفته است.

حجت الاسلام رامشک اظهار داشت: جهاد زن خوب همسرداری کردن است؛ در روایت داریم زنی که بر اخلاق بد شوهرش صبر کرده و زندگی خود را شکوفا می کند این زن در راه خدا جهاد کرده است و خداوند اجر عظیم نصیب او خواهد کرد و همچنین مردی که بر اخلاق بد زنش بسازد و صبر پیشه کند خداوند به او اجر می دهد.

وی ابراز داشت: نوع سوم صبر، صبر بر معصیت است، یعنی برای شخص زمینه گناه فراهم می شود اما انسان بر آن صبر می کند و مرتکب آن گناه نمی شود، خداوند به چنین انسان هایی 900 درجه ثواب عنایت می کند که فاصله هر درجه با درجه دیگر از عمق زمین تا منتهی عرش الهی است، همچنان که برای حضرت یوسف(ع) چنین بود و ایشان با اینکه زمینه گناه برایش فراهم بود اما بر آن صبر کرد و انجام نداد.

این مسؤول ادامه داد: امام حسین(ع) در برابر تمامی مصائب و مشکلات صبر تا مسلمان رستگار شوند، کمالی که اباعبدالله در کربلا ایجاد کرد درس و پیامی برای بشریت است، سیدالشهدا(ع) در ارتباط با اسلام تمامی هستی خویش را فدا کرد تا ما مسلمان شویم، همین مجالس روضه خوانی ها را داشته باشیم ثواب این عزاداری ها به برکت وجود ابی عبدالله(ع) و صبر ایشان است.

حجت الاسلام رامشک در پایان خاطر نشان کرد: اگر صبر ائمه نبود دین و شریعتی وجود نداشت، اسلام مرده بود و همان اسلامی که الان تکفیریها بیان می کنند رشد و ترویج پیدا می کرد، امام زمان(عج) بر مصائب و کارهای خطایی که ما انجام می دهیم صبر پیشه می کند، امام حسین(ع) قربانی دین شد تا مسلمانان به اهدافشان عمل کنند./857/203/ب2

ارسال نظرات