۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۵۵۲۱۵
مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز مطرح کرد؛

ضرورت گنجاندن مباحث بصیرتی در فعالیت‌‌­های تبلیغی

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و طلبه انقلابی را از ویژگی­های بارز این مدرسه برشمرد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مباحث بصیرتی و ضرورت تحول در حوزه در فعالیت­های تبلیغی طلاب برای ماه محرم گنجانده شده است.
بصیرت

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحصیل بیش از 80 طلبه در پایه­ های اول تا نهم این مدرسه اظهار داشت: مباحث علمی در سه محور آموزشی و مباحثه، مشاوره، پژوهش و نخبه پروری انجام می شود و همچنین در بحث تهذیب فعالیت­های مسجدی، برخورداری از زی ­طلبگی، مباحث اخلاقی، گروه­ ها و حلقه­ های تربیتی در مدرسه صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز با اشاره به بحث پژوهش در مدرسه خاطرنشان کرد: اساتید موضوعات جدید را مطرح که هم اکنون فعالیت­های پژوهشی صورت می گیرد و در این باره پنج نمره از امتحانات هر درس به فعالیت­های پژوهشی اختصاص یافته است.

این مقام مسؤول به برگزاری کلاس­های آموزش تبلیغ، خطابه، منبرخوانی، مکالمه عربی و تدریس کتب شهید مطهری در زمینه ­های تبلیغی اشاره و افزود: کتب این شهید بزرگوار به صورت مباحثه ای، درسی، مطالعاتی و خلاصه نویسی در کنار دروس اصلی برگزار و در دهه اول ماه محرم در راستای فعالیت­های تبلیغی طلاب پایه دوم به بالاتر در طرح معراج شرکت و در روستاهای حاشیه شهر و مدارس پیرامون حضور و به فعالیت تبلیغی پرداختند.

حجت الاسلام ذوالفقاری به اعزام 45 طلبه مدرسه برای تبلیغ در دهه اول محرم اشاره و افزود: در این دهه با توجه به اعزام طلاب از پایه­ های هفتم تا دهم، دروس این پایه­ ها تعطیل شد؛ چنان­چه دروسی که اکثر طلاب پایه­ های دوم تا ششم آن به تبلیغ اعزام شده اند، نیز تعطیل شد.

وی توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و طلبه انقلابی را از ویژگی­های بارز این مدرسه عنوان کرد و گفت: در محرم نیز توجه به فرمایشات ایشان، مباحث بصیرتی، ضرورت تحول در حوزه را در فعالیت­های تبلیغی طلاب گنجانده ایم و امیداوریم تا در زمینه حوزه انقلابی فرموده­ های رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم./303/9456/ب1

ارسال نظرات