۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۲۴۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز اصلی‌ترین پیام عاشورا است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت در زنده نگه داشتن دین، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز اصلی‌ترین پیام عاشورا است.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: پیام قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی این است که بایستی در همه امور رفتار و کردار حسینی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: برای جامعه اسلامی و به طور خاص شیعیان روشن و واضح است که مهم ترین پیام عاشورا، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امام حسین (ع)، خود در بیانی می فرمایند: من عاشق نمازم و به همین خاطر در سخت ترین شرایط در میدان جنگ، دست از محضر پروردگار برنداشتند و نماز خود را اقامه کردند.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) برای این است که برنامه‌ ها و احکام دین حتی در معرکه جنگ و حتی در مقابل دشمن هم برقرار باشد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در روز دهم محرم و اقامه نماز او در این روز بیانگر حفظ دین است گفت: جهاد، جنگ و اسارت و تحمل تمام ناملایمات از سوی آن حضرت تنها برای بقای دین اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان متذکر شد: چگونه می‌توان عزادار واقعى امام حسین (ع) بود ولی نماز را كه امام به خاطر آن قيام كرد، مهم نشمرد و چگونه ممكن است كسى براى امام عزادارى كند و خود را علاقه‌مند به او بداند در حالي كه حافظ نماز خود نباشد و آن را سبك بشمارد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: بدون شك اقامه نماز ظهر عاشورا از سوی امام حسين(ع) در حساس‌ ترين و بحرانی‌ ترين لحظات زندگی‌ ایشان، حكايت از اهميت و توجه به فريضه نماز دارد، چرا كه انگيزه و هدفی كه سبب اقامه اين نماز شد محور قيام آن حضرت را شكل می‌ دهد.

وی ادامه داد: پيام نماز امام در ظهر عاشورا به اين معناست كه هيچ عاملی نمی‌ تواند مانع اقامه نماز شود، حتی بزرگ ترین واقعه و حادثه زندگى نبايد موجب فاصله افتادن نماز از وقتش شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان اظهار داشت: همه ما از قیام امام حسین (ع) درس می‌ گیریم که نماز را بایستی در خط حسینی بخوانیم و رفتار و کردارمان با خانواده و جامعه حسینی کنیم./302/851/ب1

ارسال نظرات